معرفی انواع شال

دنیای شال و روسری به گونه ای گسترده است که علیرغم بحث حجاب، مکمل خوبی برای استایل شما محسوب می گردد.

در کشور های اروپایی زیادی نیز از انواع شال و روسری در کنار اکسسوری های دیگری به منظور ایجاد تم خاصی استفاده می شود و به عنوان پوششی مناسبی برای فصل های سال می باشد.

pr vpeokpo4jhpo4jhi 300x171 معرفی انواع شال

شما می توانید انواع شال در رنگ و طرح های متنوع را به منظور ایجاد ست هایی خاص و انواع جنس هایی که در فصل های مختلف سال کاربرد دارند، خریداری کرده و استفاده نمایید.

در خرید شال بایستی رعایت نکاتی مانند ابعاد شال، رنگ و طرح های موجود، توجه به ظاهر، چگونگی شست و شو شال و قیمت آن صورت بگیرد. در هنگام خرید هرگز به نظر فروشنده، دیگران و مد توجهی نداشته باشید.

طبقه بندی انواع شال

الف) مدل شال های نخی: بهترین گزینه به عنوان مجموعه ای از پارچه های پنبه ای، نازک و سبک می باشند که بهترین انتخاب برای فصل های گرم سال نظیر اواخر فصل بهار و تابستان است.

برای خرید شال های نخی، دست شما برای انتخاب باز بوده و شما می توانید این مدل شال را در رنگ بندی هایی متفاوت و طرح هایی دلربا تهیه نمایید.

سبک بودن شال های نخی باعث شده، هوا به خوبی جریان داشته باشد و اصلا از روی سر نیفتد. چروک شدن این نوع از شال ها در سطحی متوسط بوده و در نواحی هایی که جمع شدگی رخ داده است، این چروک ها به راحتی از طریق اتویی ملایم برطرف می شود.

بیشتر بخوانید:  کمپرسور بیتزر و انواع آن

4g9yuhh4h794765387569u 300x200 معرفی انواع شال

برای استفاده به صورت روزانه و در روز های شلوغ شما، می تواند بهترین انتخاب جهت پوشش سر باشد که مناسب برای ست کردن با انواع لباس ها است.

ب) مدل شال های پشمی: شال های پشمی نیز زیر مجموعه ای از پارچه های پنبه ای بوده که به دلیل ضخامت بیش تری که نسبت به پارچه های نخی برخوردار است، برای فصول سرد سال بهتر است.

الیاف ضخیم شال مدل پشمی، گرما را در خود محبوس کرده که در فصول سرد، احساسی مطبوع داشته باشید و از شما در برابر سرما حفاظت نماید.

برای ست کردن با لباس های ضخیم زمستانی، استفاده از شال های پشمی بهترین گزینه بوده و کارمندان و دانشجویان می توانند برای پوششی بر روی مقنعه جهت حفاظت در برابر سرما، از شال های پشمی استفاده کنند.

در هنگام اتو کردن این شال ها، بهتر است از قرار دادن اتو بر روی آن خودداری کرده و بر روی آن پارچه ای قرار دهید. البته چروک شدن این نوع از شال ها به ندرت اتفاق می افتد.

ج) مدل شال های حریر: پارچه هایی بسیار لطیف، نازک و سبک بوده که علاوه بر برخورداری از نقش هایی متنوع، شامل گستره ای از رنگ های ملایم تا رنگ هایی شاد بوده که تا حدی بر روی سر می لغزد.

ertojbj0946uhy94byvyi85hj 300x230 معرفی انواع شال

بهتر است شال های حریر را در روز های پر مشغله سر نکنید و در مجالس از آن استفاده نمایید. خرید شال حریر برای ست کردن با لباس های مجلسی مناسب بوده و بهترین گزینه برای جشن های مختلفی است که شرکت می کنید.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) در این هتل با خرس‌های قطبی زندگی کنید!

د) مدل شال های ساتن: پارچه هایی نسبتا براق بوده که ناحیه پشتی آن ضخیم و مات می باشد، از این رو رنگ هایی چشمگیر دارند. شال اورجینال ساتن، علیرغم شباهت ظاهری با مدل ابریشمی، به نسبت ضخیم تر می باشد.

استفاده از مدل ساتن برای مجالس و مهمانی ها توصیه شده و امکان ست کردن با انواع لباس ها وجود دارد. شال ساتن تا حدودی از روی سر می افتد و به دلیل ایجاد اصطکاک در نواحی مختلف روسری، برای روز های پر مشغله توصیه نمی گردد.

ه) مدل شال های ابریشمی: سبک ترین، مقاوم ترین و لطیف ترین نوع شال بوده که خرید شال ابریشمی با گران ترین قیمت ها امکان پذیر است. برای پوشیدن در مجالس و مهمانی ها، شال اورجینال ابریشمی بهترین انتخاب بوده که با مدل لباس های چرم، مجلسی و کار شده قابل ست شدن می باشد.

چه نکاتی برای شست و شو شال ها مناسب است؟

در قدم اول، لیبل دوخته شده بر روی شال را بررسی کرده و نسبت به اطلاعات مختلفی در ارتباط با این محصول، نظیر دمای آب، مواد شوینده قابل مصرف آگاه شوید.

4vjny046ny96y5yjy 300x169 معرفی انواع شال

همچنین برای شستشو انواع شال بهتر است نکاتی را رعایت نمایید:

1) از انداختن شال خود در ماشین لباسشویی جهت شستشو، خودداری کرده و کافی است آن را با آب ولرم، مقداری شامپو و یا مایع ظرفشویی شستشو دهید.

2) در صورت بروز لکه بر انواع شال، ابتدا مقداری از مایع شوینده را به طور مستقیم بر روی لکه ریخته و مانند کرم، با انگشتان خود، شامپو را پخش کرده و با مقداری صبر کردن، شال خود را بشورید.

بیشتر بخوانید:  نحوه خوابیدن بعد از ماموپلاستی

3) از آویختن شال های پشمی و سنگین خود پس از شستسو بپرهیزید و با آویزان کردن آن بر سطحی صاف، اجازه دهید با گذر زمان خشک گردد. برای تسریع در فرآیند خشک شدن می توانید از دو حوله در زیر و روی شال خود استفاده نمایید.

4) از قرار دادن اتو به صورت مستیم بر روی شال خودداری کرده و پس از اطمینان از ملایم بودن درجه حرارت اتو، پارچه سفیدی را بر روی شال خود پهن کرده و بعد اتو را بر روی پارچه بکشید. حتما به یاد داشته باشید که بایستی شال را از پشت اتو کنید.

5) برای اتو کردن شال ابریشمی، قبل از مراحل گفته شده بایستی آن را کمی مرطوب کنید.

6) با تغییر فصل، جهت کنار گذاشتن شال خود که دیگر قصد استفاده از آن را ندارید؛ بهتر است شال های خود را تا کرده، در میان آن کاغذی سفید قرار داده و در محلی فاقد رطوبت نگهداری کنید.

انواع طرح شال و طرفداران آن

الف) طرح های بته جقه، گل دار و از این قبیل که طرح هایی سنتی داشته و برای بانوان مسن بسیار قابل توجه است.

ب) نقاشی های روی شال در سبک های کوبیسم، چهار خانه، زنجیری و کمربندی جزء طرح های مدرن و امروزی می باشد.

ج) همچنین مدل های ساده و تک رنگ در شال، بهترین انتخاب برای هدیه ای مناسب است.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه در زعفرانیه و سعادت آباد تهران برای عروس و کوتاهی مو چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین آرایشگاه زنانه تهران برای عروس چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله پرسش …