بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی، متولد 1349، هنرمند تلویزیون و سینمای ایران. او در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از فارغ التحصیلی با درجه ممتاز، در حین خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی مشغول به کار شد. در سال ۱۳۷۰ هنرمند تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسم بود. وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی برادهای خورشید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. مدت زیادی طول کشید تا او در فیلم ایفای نقش کند، و او در اولین نقش خود به عنوان یک هنرمند برجسته در شب سیب سرخ (1999) خوب عمل نکرد.

1 23 بیوگرافی امین حیایی

او در سال 1381 در 6 فیلم از جمله مانی و ندا، مونس، اتیری، رزی زرد و گل بهشت ​​بازی کرد که یک رکورد در تهران بود. علاوه بر این، هایایی در 4 فیلم از جمله هتل کارتونی، دست های کثیف، تله و سیروس هیولا هرج و مرج بازی کرد. او در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم شب برنده جایزه بهترین بازیگر مرد فجر شد. همسرش نیلوفر خوش هنرمند سینمای ایران و تنها فرزندش دارا حیا است. دارا حیا در سال 1975 به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی داریوش موفق

1 24 بیوگرافی امین حیایی

امین حیا پسر بزرگ این خانواده، برادرش امید نوازنده، همسرش نیلوفر خوش حالک هنرمند محبوب سینما و تلویزیون و دارای یک پسر به نام دارا حیا هستند که در رشته کامپیوتر تحصیل می کند.امین حیایی در دوران تحصیل به کار تئاتر مشغول شد و پس از فارغ التحصیلی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی به کار نظامی پرداخت. در سال ۱۳۷۰ هنرمند تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسم بود. امین خایی در کنار هدا تهرانی و مهناز افشار از هنرمندان زن سینمای ایران و محمدرضا گلزار از دوستان صمیمی او در سینما هستند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رامبد جوان هنرمند، کارگردان و مجری ایرانی

1 25 بیوگرافی امین حیایی

اولین کار سینمایی او دو همسفر بود که توسط ثریا قزمی کشف و به کارگردان معرفی شد. امین حیا فعالیت هنری خود را مدیون اوست. او در سال 1370 وارد عرصه هنر شد و فیلم آروش خوش کدم و طنز او با بازی زین کادی برای اولین بار جایزه حافظ دنیای تصویر را برای او به ارمغان آورد. او در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی بارادهای خورشید شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سهیل مهرزادگان

1 26 بیوگرافی امین حیایی

در سال 1381 شش فیلم با بازی او در سینماهای تهران اکران شد که برای او یک رکورد محسوب می شود.او با دریافت تندیس حافظ به عنوان یکی از دو هنرمند برتر سال هر ساله برای بازی در فیلم دکتر هو در جشنواره قمری به عنوان یک هنرمند توانا شهرت یافت.بازی درخشان امین خیایی در فیلم زن زین در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر نشان می دهد که او همچنان در عرصه بازیگری در حال رشد است. اخراجی، مخمان، شام عروسی، ستاره هاست بدون شک او را به عنوان ستاره شاخص سینمای ایران در دهه 80 معرفی کردند. فروش بالای اخراجی ها، امین حیایی را به یکی از پردرآمدترین هنرمندان مرد سینمای ایران تبدیل کرد. محمدرضا شریفی نیا در بیشتر فیلم هایش از حضور آمنه استفاده می کند و آخرین همکاری آنها در فیلم زنگ بزن به کارگردانی پاریس، همکاری خوبی است. خیلی ها فکر می کنند امین حیایی هنرمند خوبی نیست، اما حالا حیایی یکی از پردرآمدترین بازیگران سینماست، او به خاطر کارش پردرآمدترین هنرمند شد، امین حیایی و همسرش به تهران و لواسان نزدیک هستند. .

بیشتر بخوانید: زندگی نامه خواجه عبدالله انصاری

نیلوفر خوش هالک درباره امین صحبت می کند:

خیلی ها فکر می کنند من و امین به خاطر فیلم با هم فامیل هستیم، اما علم، شخصیت و اخلاق امین جذاب است. امین فردی بسیار بخشنده است که در این سال ها بارها به من ثابت کرده است.ما سال های خوشی را در کنار هم سپری می کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، زیرا اساسا من و امین به آینده در زندگی شخصی و کاری خود خوشبین هستیم و می خواهیم زندگی آرامی داشته باشیم.زندگی ای که خدا به یاد دارد. اصولاً من و آمین همیشه به یاد خدا هستیم و می دانیم که اگر تا اینجا موفق بوده ایم به لطف خدا و بعد از آن با مردم است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی لاله اسکندری

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …