کمپرسور بیتزر و انواع آن

sf.kgmpovbh45buy985uny53otucnjo359tjhn5o3yh53i8uty5389tyu45609yi 300x169 کمپرسور بیتزر و انواع آن

کمپرسور بیتزر آلمان جزو برترین برندهای موجود در بازار ایران می باشند و همچنین کمپانی بیتزر از معروف ترین شرکت های تولید کننده تجهیزات برودتی در سراسر دنیا می باشد که محصولات خود را به تمامی کشور ها صادر می کند و به دلیل وجود نمایندگی های فعال و ارائه خدمات پس از فروش در سراسر دنیا توانسته است که سهم خوبی در بازار جهانی داشته باشد.

این کمپانی فعالیت خود را از سال 1934 در زمینه تولید تجهیزات برودتی آغاز نمود و کم کم فعالیت و دامنه محصولات خود را گسترش داد و هنوز هم این کمپانی با نو آوری و تلاش مهندسین خود تجهیزات و قطعات جدید به  محصولات خود اضافه می کند.

مهمترین محصولات تولیدی این کمپانی مبدل های حرارتی، کمپرسور و روغن کمپرسور می باشد که در اینجا قصد داریم اطلاعات دقیقی در رابطه با انواع کمپرسور بیتزر  به شما ارائه دهیم.

کمپرسور بیتزر 

این کمپرسور که در سیستم های برودتی مورد استفاده قرار میگیرد وظیفه فشرده سازی گاز مبرد را بر عهده دارد و برای این کار در مدل های مختلفی تولید شده است.

کمپرسور ها در ابتدا تنها در یک مدل با ظرفیت های متفاوتی طراحی می شدند اما کم کم با پیشرفت تکنولوژی و نبوغ مهندسین مدل های مختلفی از این دستگاه طراحی شد تا کارایی و راندمان بیشتری داشته باشند.

این کمپرسور ها اکنون برای شرایط مختلف و توان های مختلفی تولید می شوند به عنوان مثال کمپرسور سردخانه زیر صفر با کمپرسور سردخانه بالای صفر متفاوت می باشد و همچنین موتور استفاده شده در چیلرها با مدل استفاده شده در سردخانه متفاوت می باشد.

انواع کمپرسور بیتزر

  • کمپرسور بیتزر اسکرال
  • کمپرسور بیتزر اسکرو
  • کمپرسور بیتزر پیستونی
  • کمپرسور بیتزر تسمه ای
  • کمپرسور بیتزر دو مرحله ای
بیشتر بخوانید:  کیفیت برتر آموزش عالی با تحصیل در کانادا

در ادامه هر کدام را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

کمپرسور اسکرال بیتزر eroinijvhnoeugh9e5hn549ugj5ongv5eoglcn555oiej 139x300 کمپرسور بیتزر و انواع آن

عملکرد این کمپرسور به این صورت است که دو رزوه مارپیچ یکی ثابت و دیگری متحرک، که بر اثر چرخش این رزوه عملیات فشرده سازی گاز انجام می شود.

در کمپرسور اسکرال از قطعات متحرک کمتری استفاده شده است به همین از مزایایی چون استهلاک پایین، سر و صدای کم، مصرف انرژی بهینه و راندمان بالا آن اشاره کرد.

این مدل کمپرسور با طراحی هرمتیک غیر قابل تعمیر می باشد ولی در ساخت آن از آلیاژ با کیفیتی استفاده شده و کم استهلاک می باشد به همین دلیل طول عمر بالایی دارند و بسیار کاربردی می باشد.

از این مدل کمپرسور با توجه به مزایایی که در بالا اشاره شد معمولا در چیلر ها و کولرهای گازی استفاده می شود.

کمپرسور اسکرو بیتزر

ergvpnu95euvg953nygc9854cb78bt48oufnn4ogih5oik 300x99 کمپرسور بیتزر و انواع آن

در ساختار این کمپرسور از دو رزوه مارپیچ نر و مادگی استفاده شده است که مخالف جهت یکدیگر دوران می کنند و عملیات فشرده سازی گاز را انجام می دهند از ویژگی های منحصر به فرد این موتور می توان به دائم کار بودن آن اشاره نمود که باعث شده است در مصرف انرژی صرفه جویی نماید.

این مدل کمپرسور در ظرفیت های بالا معمولا از 40 اسب بخار تا 300 اسب بخار طراحی تولید می شوند و در ساخت چیلر های خانگی و صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار میگرند.

در سیستم های برودتی تراکمی امکان اتصال موازی این کمپرسور با مدل مشابه خود و همچنین دیگر مدل ها امکان پذیر می باشد و بهتر است که در ساخت مجموعه های بزرگ از چند کمپرسور استفاده شود تا در صورتی که یکی از آن ها دچار مشکل شد و نیاز به تعمیر و نگهداری داشت موتور دیگر دمای مجموعه را حفط نماید.

بیشتر بخوانید:  پرنده ای شبیه به شبح +عکس

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه کمپرسور اسکرو بیتزر مراجعه نمایید.

کمپرسور پیستونی بیتزر

rlkgvpoetjntg094trjhgo45hgiu5h3gci4jugoibvuh609ivu60ihk 300x95 کمپرسور بیتزر و انواع آن

این نوع موتور جزو اولین مدل های کمپرسور می باشد که از دیر باز مورد استفاده قرار گرفته است و نحوه فشرده سازی گاز در این مدل کمپرسور بیتزر به این صورت می باشد که با رفت و برگشت های متوالی پیستون های درون موتور گاز فشره و متراکم می شود و در ساخت این موتور از یک یا چند پیستون می توان استفاده نمود تا ظرفیت آن افزایش یابد.

این موتور برای انواع مبرد ها مدل مخصوص به خود را دارد و در ظرفیت های متنوعی طراحی و تولید می شود تا تمام نیاز های برودتی شما را برآورده نماید.

در سری جدید این کمپرسور ها کیفیت موتور الکتریکی و صفحات سوپاپ ها افزایش یافته است که در نتیجه کارایی موتور بهبود یافته است این سری از محصولات بیتزر با قدرت های 1.5 تا 70 اسب بخار تولید می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع موتور می توانید به صفحه کمپرسور پیستونی بیتزر مراجعه نمایید.

کمپرسور تسمه ای بیتزر

کمپرسور باز یا تسمه ای بیتزر همان کمپرسور های پیستونی و اسکرو می باشند که موتور الکتریکی درون آن قرار ندارد و موتور الکتریکی توسط تسمه یا کوپلینگ به آن متصل می شود تا قطعات متحرک را بچرخاند.

این مدل کمپرسور ها طول عمر بالایی دارند و تعمیر کمپرسور تسمه ای آسان می باشد بیشترین کاربرد این موتور در سیستم های برودتی آمونیاکی می باشد به این دلیل که گاز آمونیاک سیم پیچ های موتور الکتریکی را از بین می برد فقط می توان از این مدل کمپرسور استفاده نمود.

بیشتر بخوانید:  عوارض لیزر موهای زائد

کمپرسور دو مرحله ای بیتزر

این نوع کمپرسور برای طراحی و ساخت تونل های انجماد و یا سردخانه با دماهای پایین کاربرد دارد ساختار این موتور به این صورت می باشد که مبرد را دو مرتبه فشرده می کند و درنتیجه ظرفیت سرمایش سیکل تبرید افزایش می یابد.

این کمپرسور های همان مدل پیستونی می باشد و مبرد را در دو مرحله فشرده سازی می کند تا ظرفیت سیکل افزایش یابد.

قیمت کمپرسور بیتزر

کمپرسور بیتزر آلمان با توجه به کیفیت ساختی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار می باشد و خرید دیگر برند های ارزان تر و چینی صرفه اقتصادی ندارد و در دراز مدت مشکلات و هزینه های زیادی را بر دوش صاحب مجموعه وارد می نماید.

اخیرا استفاده از کمپرسور بیتزر استوک رایج شده است که دلیل آن افزایش قیمت بیش از حد تجهیزات وارداتی می باشد و استفاده از کمپرسور بیتزر دست دوم که قابل تعمیر می باشد مشکلی ایجاد نمی کند به این دلیل که نمایندگی کمپرسور بیتزر در ایران فعال می باشد و تمامی تجهیزات و قطعات کمپرسور بیتزر موجود می باشد تا در صورت بروز مشکل موتور را تعمیر نمایند.

پلاک خوانی کمپرسور بیتزر به شما کمک می کند که مشخصات کمپرسور بیتزر خود را بدانید و برای خرید کمپرسور جایگزین یا خرید قطعات جانبی دستگاه خود مشکلی نداشته باشید.

جهت دریافت کاتالوگ کمپرسور بیتزر می توانید صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و وارد وبسایت این شرکت شوید و همچنین از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه در زمینه تجهیزات برودتی بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی

فرصت شغلی در زمینه فروش لوازم خطوط معادن

شرکت جاسپر سنگ شکن: پیشرو در تأمین قطعات و لوازم معدنی شرکت جاسپر سنگ شکن …