تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن

کابینت ها در دو دسته اصلی مدرن و کلاسیک جای می گیرند. افراد با توجه به سلایق شخصی، ممکن است که کابینت مدرن را انتخاب کنند یا کابینت کلاسیک را. در این مقاله درباره تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن صحبت می کنیم. و همچنین راهکاری برای انتخاب راحت تر را بیان می کنیم. کابینت کلاسیک همانطور که از نامش پیداست، سبکی قدیمی تر است و همچنین در بیشتر مواقع مورد پذیرش سلایق متفاوت است. کابینت های مدرن، سبکی جدیدتر و نزدیک به زمان کنونی است. طرح و دکوراسیون کابینت‌های کلاسیک از طرح‌ها و الگوهای مجسمه‌ای، نقوش ظریف و زیورآلات استفاده می‌کنند. طرح‌ها معمولاً پیچیده، جزئی و با ظرافت بیشتری هستند و به آشپزخانه ظاهری با شکوه و اصالت می‌بخشند. مانند کابینت های گلاس که یکی از محبوب ترین نوع کابینت مدرن است را می توان نام برد.

بیشتر بخوانید:  خواص نخود چیست و چرا باید برای سلامتی بدن حتما نخود مصرف کنیم؟

تفاوت در طراحی و جزییات

رنگ‌های گرم و طبیعی مانند قهوه‌ای، کرم، طوسی و سفید کلاسیک معمولاً در کابینت‌های کلاسیک استفاده می‌شوند. این رنگ‌ها به ظاهر کلاسیک و دلنشین کابینت کمک می‌کنند. کابینت‌های مدرن تمرکز خود را بر سادگی، خطوط تمیز و طراحی شیک می‌گذارند. طرح‌ها معمولاً ساده و کم جزئیات تر هستند و بر خلاف کلاسیک، ظرافت زیادی ندارند وساده هستند. کابینت های کلاسیک جلوه ای متفاوت دارند و می توانند آشپزخانه شما را متحول کنند. گاهی روی درهای این کابینت نقش و نگارهایی حکاکی می شوند. همچنین  از دستگیره های تزیینی خاص این سبک استفاده می شود. اغلب کابینت های کلاسیک از چوب ساخته میشوند

rb56nj67jm67mi68 تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن

کابیت مدرن همان طور که از نامش پیداست مربوط به عصر کنونی است و برخلاف کابینت کلاسیک عمر چندانی ندارد و ویژگی مهم دیگر این است که در کابینت مدرن ویژگی کارایی بر زیبایی ارجح است معمولا به گونه ای ساخته و طراحی می شوند که در یک فضای محدود بتوان نهایت استفاده را کرد و طراحی نیز باید به گونه ای باشد که نظم و سادگی را بتوان در آن دید. در این کابینت ها دستگیره ها بسیار ساده و کاربردی استفاده می شوند. مواد سازنده کابینت مدرن از متریالی است که امروزه ودر عصر جدید رواج یافته است مانند های گلاس و دیگر متریال های ساخته دست بشر، معمولا مغزی این کابینت ها از جنس ام دی اف است.رنگ هایی که در کابینت های مدرن استفاده می شود محدودیت خاصی ندارد اما مانند دیگر سبک ها رنگ های سفید، کرم و قهوه ای طرفداران زیادی دارد. در هر صورت شما محدودیتی ندارید و رنگ مورد علاقه شما روی کابینت اجرا خواهد شد. تمیز کردن کابینت مدرن آسان تر است زیرا سطح آنها صاف و بی نقش و نگار است. در بیشتر مواقع یک تکه دستمال تمیز که کمی مرطوب باشد می تواند سطح کابینت را برق بیندازد.

بیشتر بخوانید:  بهترین مارک رنده رومیزی

نتیجه گیری:انتخاب بین کابینت مدرن وکلاسیک تا حدود زیادی وابسته به سلیقه شخصی شماست. اگر شما علاقمند به سبک های ساده ومینیمال هستید و اولویت تان طراحی ساده و استفاده بهینه است کابینت مدرن گزینه بهتری برای شماست، همچنین کابینت کلاسیک برای کسانی مناسب است که طراحی های اشراف گونه را می پسندند.

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …