20 مزیت استفاده از پکیج دیواری

4r5tv6y6 20 مزیت استفاده از پکیج دیواری

پکیج دیواری وسیله‌ای بسیار کاربردیست که برای گرم کردن آب مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله جایگزینی عالی برای موتورخانه‌هاست، زیرا می‌تواند به صورت اختصاصی برای هر واحد جدا مورد استفاده قرار گیرد. مزیت استفاده از پکیج دیواری در مقایسه با آبگرمکن کاملا مشهود است، زیرا علاوه بر تأمین آب گرم مصرفی، می‌تواند برای گرم کردن آب شوفاژ نیز استفاده شود. با توجه به مزایا و معایب پکیج و آبگرمکن می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. در ادامه به معرفی مزیت‌های پکیج دیواری پرداخته و نکات مهم برای نگهداری از آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

از آنجایی که پکیج‌های دیواری اندازه‌ کوچک‌تری نسبت به موتورخانه‌ها دارند، به راحتی درون واحد و روی دیوار نصب می‌شوند. پکیج دیواری را می‌توان در محیط‌های مختلفی مانند دیوار آشپزخانه، تراس، پاسیو و … نصب کرد.

پکیج‌ها می‌توانند به صورت همزمان هم آب گرم مصرفی و هم آب گرم موردنیاز برای شوفاژها را تأمین کنند. از این نظر می‌توانند شما را از خرید چند وسیله گرمایشی مختلف مثل بخاری، هیتر و … بی نیاز کنند. برخی از پکیج‌های دیواری دارای مبدل حرارتی هستند که توان بیشتری برای گرم کردن آب دارند و با توان بیشتری آب گرم موردنیاز را تأمین می‌کنند.

علت رونق گرفتن استفاده از پکیج دیواری

پکیج دیواری مزایای بسیار زیادی نسبت به موتورخانه‌های قدیمی و آبگرمکن دارد. همین امر باعث شده تا افراد زیادی به سمت استفاده از این وسیله هدایت شوند. مصرف بهینه گاز و بازدهی بالا از مهم‌ترین مزایای استفاده از پکیج است. همچنین ایمنی بسیار بالایی دارد و فضای بسیار کمتری نسبت به موتورخانه اشغال می‌کند. میزان بالای رضایت افراد در استفاده از پکیج نشان دهنده مزایا و کاربردی بودن آن است. پکیج‌ها بر اساس جدیدترین استانداردهای دنیا طراحی و ساخته می‌شوند تا علاوه بر تأمین آب گرم موردنیاز برای سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه، آب گرم شوفاژ را نیز تأمین کنند.

بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین کرم پودر

20 مزیت مهم در استفاده از پکیج دیواری

پکیج‌های دیواری مزایای بسیار زیادی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می پردازیم.

1.     استفاده مستقل هر واحد از شوفاژ مخصوص به خود

در سیستم موتورخانه مرکزی، تمام واحدها از یک سیستم استفاده می‌کردند. اما پکیج‌ها به صورت اختصاصی برای هر واحد در نظر گرفته می‌شوند. به این صورت با خرابی پکیج، سیستم تولید آب گرم در تمام واحد‌ها با مشکل روبرو نمی‌شود. همچنین اگر از نظر امنیتی خطری ایجاد کند، تنها در همان واحد است. هر واحد می‌تواند به میزان موردنیاز آب گرم استفاده کند.

2.     امکان کنترل راحت دستگاه در داخل واحد

پکیج‌ها همانند آبگرمکن در محیط داخلی ساختمان نصب شده و به راحتی توسط افراد کنترل می‌شوند. خاموش و روشن کردن و تغییر تنظیمات آن‌ها به سادگی صورت می‌گیرد و نیازی به کمک گرفتن از نیروهای متخصص برای کنترل و استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

gv6y465y 20 مزیت استفاده از پکیج دیواری

3.     عدم نیاز به راه اندازی و استفاده از موتورخانه‌ها

با استفاده از پکیج‌ها دیگر نیازی به استفاده از موتورخانه‌ها در ساختمان وجود ندارد. به این صورت هزینه راه اندازی موتورخانه نیز حذف می‌شود، فضای زیادی در ساختمان اشغال نشده و به راحتی آبگرم موردنیاز واحدها فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید:  کاربرد کنتاکتور و کلید هوایی اشنایدر

4.     صرفه جویی در مصرف سوخت

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از پکیج می‌توان به صرفه جویی در مصرف سوخت اشاره کرد. این دستگاه مصرف بسیار پایینی دارد و در مقابل بازدهی بسیار بیشتر نسبت به موتورخانه‌های قدیمی ارائه می‌دهد. به این صورت می‌توانید با خرید آن در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

5.     ایمنی بالا برای ساکنین ساختمان

این نکته در ساختمان‌هایی که تعداد واحد زیاد اهمیت بالایی دارد. پکیج‌ها بر اساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا ساخته شده و ایمنی بسیار بالایی ارائه می‌دهند. در صورتی که در موتور خانه امکان بروز مشکلات مختلفی وجود دارد و ممکن است هر لحظه اتفاقات ناگواری برای ساکنین ساختمان رخ دهد.

سایر مزایای استفاده از پکیج نیز در ادامه عنوان شده‌اند:

  1. تأمین آب گرم موردنیاز برای هر واحد به صورت مستقل
  2. راه اندازی و نصب بسیار ساده
  3. تعمیر و سرویس بسیار راحت
  4. سطح ایمنی بسیار بالا
  5. ارائه راندمان بسیار بالاتر نسبت به موتورخانه مرکزی
  6. عدم نیاز به فضای زیاد برای نصب و راه اندازی
  7. عدم نیاز به تعمیر و نگهداری ماهیانه و پرداخت هزینه
  8. ابعاد بسیار مناسب برای نگهداری در ساختمان
  9. خاموش و روشن شدن دستگاه به صورت اتوماتیک در زمان‌های استفاده
  10. کارکرد آرام و کم صدا
  11. جلوگیری از هدر رفت انرژی
  12. هزینه اجرای بسیار پایین‌تر از موتورخانه
  13. عملکرد مطمئن
  14. وزن بسیار پایین‌تر نسبت به موتورخانه
  15. جلوگیری از هدر رفت آب

نکات ایمنی استفاده از پکیج دیواری

همان‌طور که دیدید پکیج‌ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند، اما این وسیله نیز همانند سایر وسایل کاربردی باید نگهداری شود تا علاوه بر بالا رفتن عمر دستگاه، نکات ایمنی هم رعایت شود و مشکلی برای افراد به وجود نیاید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

بررسی وضعیت دودکش

یکی از مزیت‌های مهم پکیج نسبت به آبگرمکن و سایر تجهیزات گرمایشی، امنیت بالای آن است. یکی از مواردی که در امنیت پکیج بسیار تأثیرگذار است، نصب درست و سالم بودن دودکش است.

بهتر است به صورت مرتب شرایط دودکش را بررسی و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید از کلاهک‌های استاندارد برای جلوگیری از جمع شدن مواد سمی استفاده کنید. در غیر اینصورت گازهای سمی به داخل محل زندگی شما وارد شده و افراد حاضر را مسموم می‌کند.

3t54ctt 20 مزیت استفاده از پکیج دیواری

محل نصب پکیج

پکیج‌ها وزن کمی داشته و به راحتی می‌توانند در محیط‌های مختلف نصب شوند. اما حتما باید بر اساس استانداردها و نکات امنیتی نصب شوند تا علاوه بر بازدهی بالا، خطر کمتری داشته باشند.

سرویس فصلی

یکی از نکات ایمنی پکیج‌ها که در بالا رفتن عمر دستگاه هم بسیار تاثیرگذار است، سرویس دوره‌ای است. چنانچه در فواصل زمانی منظم این سرویس‌ها انجام شود، پکیج دیرتر فرسوده شده و بازدهی بیشتری پیدا می‌کند.

تعمیر و سرویس توسط تعمیرکار

آخرین موردی که باید در نکات ایمنی استفاده از پکیج بگوییم، تعمیر یا سرویس دستگاه توسط فرد متخصص است. در اینصورت کوچکترین مشکلات هم بررسی شده و به شکل اصولی برطرف می‌شود. در غیر اینصورت ممکن است دستگاه ایراد پیدا کند.

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …