مزایا و معایب پکیج و آبگرمکن

65y65u65y5 مزایا و معایب پکیج و آبگرمکن

آبگرمکن و پکیج دو نمونه از بهترین وسایل برای گرم کردن آب مصرفی در یک ساختمان‌ها هستند. پکیج‌ها علاوه بر گرم کردن آب مصرفی، آب گرم موردنیاز رادیاتورها را نیز فراهم می‌کنند، که به گرم شدن خانه کمک می‌کنند. انتخاب میان این دو می‌تواند با توجه به مزایا و معایب و ویژگی‌های مهم آن‌ها صورت گیرد. در ادامه به بررسی این موارد پرداخته تا در نهایت تصمیم بگیرید پکیج بهتر است یا آبگرمکن؟

پکیج

پکیج به ظرف بسته‌ای گفته می‌شود که به گرم شدن مایعات کمک می‌کند. آب درون پکیج گرم شده و برای مصارف مختلف از طریق لوله‌های تعبیه شده، منتقل می‌شود. این آب علاوه بر مصارف در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام برای گرم شدن رادیاتورها نیز استفاده می‌شود.

پکیج مانند یک موتورخانه است که در سایز کوچک‌تر، راندمان بسیار بالاتری دارد. همچنین فضای بسیار کمی در خانه اشغال می‌کند و به دو صورت دیواری و زمینی قابل استفاده است.

مزایای پکیج

پکیج دارای مزایای زیادی است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از پکیج نسبت به سیستم‌هایی مانند موتورخانه هزینه بسیار کمتری دارد. این هزینه شامل تمام مراحل تهیه، اجرا و راه اندازی است.
  • پکیج مصرف سوخت بسیار پایین‌تری دارد و با توجه به میزان مصرف، بازدهی بسیار بالایی نیست به سیستم‌های مرکزی مانند موتورخانه دارد.
  • نصب کردن پکیج نسبت به سیستم‌های قدیمی‌تر (موتورخانه) بسیار راحت است؛ از طرفی بعلت اینکه وزن آن کمتر است، برای نصب آن به کمک افراد زیادی احتیاج ندارید.
  • پکیج دیواری معمولا در ارتفاع نصب می‌شود و از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در محیط رخ دهد در امان است.
  • هزینه سرویس و نگهداری پکیچ‌ها بسیار پایین‌تر از موتورخانه است.
  • این نوع دستکاه به دلیل دارا بودن سنسورهای مختلف، امنیت بسیار بالایی دارد.
بیشتر بخوانید:  کدام کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است

46y6y6y56 مزایا و معایب پکیج و آبگرمکن

معایب پکیج

پکیج‌ها در کنار مزایای گفته شده دارای معایبی نیز هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برای نصب پکیج باید فضایی درون آشپزخانه در محیط دیگری در نظر بگیرید.
  • میزان رطوبت و اکسیژن هوا در محل نصب پکیج کاهش می‌یابد.
  • اگر دودکش پکیج دچار نشتی شود، خطرات جبران ناپذیری به همراه دارد.
  • پکیج‌ها نسبت به سیستم موتورخانه دارای عمر کمتری هستند.
  • پکیج‌ها برای فضاهای با متراژ بالا مثلا 300 متر به بالا جوابگو نیستند.

آبگرمکن دیواری

آبگرمکن‌ها نوع دیگری از وسایل گرمایشی هستند که در انواع مختلف گازی، برقی و نفتی در بازار موجود هستند. معمولا در هر خانه با توجه به میزان نیاز خانواده آبگرمکن قرار داده شده تا برای مصارف مختلف و گرم کردن آب حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد.

45y6y465y45t مزایا و معایب پکیج و آبگرمکن

در آبگرمکن‌ها مشعل گازی قرار گرفته است و لوله‌های حاوی آب از بالای این مشعل عبور می‌کنند. به این صورت در کمترین زمان آب گرم تولید شده و از طریق لوله‌های خروجی به محل موردنظر منتقل می‌شود. در مدل‌های برقی از انرژی الکتریکی برای گرم شدن آب استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  مزایای آسمان مجازی طرح پاییز

مزیت‌های آبگرمکن

آبگرمکن‌ها دارای مزایای زیادی هستند و برای محیط‌های مختلفی استفاده می‌شوند. از مزیت‌های آبگرمکن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. کاهش مصرف انرژی

آبگرمکن‌های دیواری در مقایسه با مدل‌های مخزنی قدیمی، میزان مصرف انرژی پایین‌تری دارند. به همین دلیل با استفاده از آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

  1. محدودیت نداشتن در مصرف آبگرم

در گذشته و برای استفاده از آبگرمکن‌های مخزن‌دار، افراد باید زمان زیادی را برای گرم شدن آب درون مخزن منتظر می‌ماندند. پس از آن با اتمام آب گرم دیگر امکان استفاده از آن برای چند ساعت وجود نداشت. اما در این نوع آبگرمکن در همان لحظه آب گرم از طریق مشعل تولید شده و بدون محدودیت می‌توانید از آب گرم استفاده کنید.

  1. کاهش نشتی و انفجار

آب گرمکن‌های مخزن‌دار خطرات زیادی را به همراه داشته و گاهی با انفجار همراه می‌شدند. علاوه بر آن به علت ماندن آب درون مخزن، آبگرمکن دارای رسوب می‌شد و همین موضوع به گرفتگی لوله‌ها می‌انجامید. آبگرمکن‌های دیواری کمتر دچار رسوبات شده زیرا مخزن نداشته و آب درون لوله‌ها ثابت نمی‌ماند.

4.     عمر طولانی

آبگرمکن‌های دیواری دارای طول عمر بالا بوده و برای سال‌های طولانی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

554ty6y56y مزایا و معایب پکیج و آبگرمکن

معایب آبگرمکن دیواری

در کنار مزیت‌های گفته شده، این آبگرمکن دارای معایبی است که قبل از خرید بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.

  • قیمت خرید این نوع آبگرمکن نسبت به نمونه‌های قدیمی بالاتر است.
  • برای استفاده از آب گرم در این نوع آبگرمکن باید مدتی شیر آب را باز گذاشته تا لوله‌ها به خوبی گرم شوند.
  • برخی از آبگرمکن‌ها برای روشن شدن به برق احتیاج دارند، به همین دلیل با قطعی برق از کار می‌افتند.
  • نکته منفی دیگر در این مورد این است که اگر به صورت همزمان از آب گرم در حمام و سرویس بهداشتی یا آشپزخانه استفاده کنید، دمای آب تغییر می‌کند.
بیشتر بخوانید:  کمپرسور بیتزر و انواع آن

پکیج بخریم یا آبگرمکن

پکیج یا آبگرمکن، کدام یک انتخاب بهتری است. معمولا در هر محیطی مانند محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری و … به آب گرم نیاز است. پکیج و آبگرمکن دو نمونه از وسایل بسیار کاربردی برای تولید آب گرم هستند. این وسیله‌ها سازو کار متفاوتی داشته و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در پکیج‌ها از ترکیب سیستم آبگرمکن و بخاری استفاده می‌شود و به این صورت نیازی به استفاده از دو وسیله جداگانه وجود ندارد. همچنین پکیج‌ها در صورتی‌که بیرون از منزل نصب شوند، صدای بسیار کمی تولید می‌کنند و کارایی و امنیت بسیار بالایی دارند.

با توجه به توضیحات گفته شده در مورد پکیج و آبگرمکن، می‌توان پکیج را بهتر از آبگرمکن دانست. اما اگر بودجه کافی برای خرید آن را ندارید، می‌توانید از آبگرمکن استفاده کنید.

در نهایت انتخاب با شماست. پکیج‌ها و آبگرمکن‌ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان بهترین نمونه موجود در بازار را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …