کاربرد کنتاکتور و کلید هوایی اشنایدر

ijrct3489ty839ty834 300x169 کاربرد کنتاکتور و کلید هوایی اشنایدر

اگر کارتان مرتبط با برق و تجهیزات الکتریکی باشد کلماتی مانند تابلو برق، کنتاکتور و کلید هوایی اشنایدر به گوشتان خورده است .اگر کمی دقت کرده باشید در برخی مکان ها مانند درب پارکینگ یا ورودی برخی ساختمان ها  یک جعبه ای که پر از سیم و قطعات الکتریکی است وجود دارد . به این محفظه ی فلزی یا غیر فلزی بزرگ که در آن تجهیزات حفاظتی نصب و تعبیه شده وجود دارد تابلو برق گفته می شود.

یکی از تجهیزاتی که در تابلو برق ها جود دارد کنتاکتور اشنایدر می باشد در تابلوهای برق اغلب از کنتاکتور به عنوان سلکتور استفاده می شود که در ادامه قصد داریم کاربردهای کنتاکتور را شرح دهیم و مزایای آن را مرور کنیم ، همچنین نکات مربروط به خرید کنتاکتور اشنایدر و کلید هوایی را بررسی کنیم .

کاربرد کنتاکتور اشنایدر چیست؟

رایج ترین کاربرد کنتاکتور برای روشن و خاموش کردن پشت سرهم (حد اکثر 1500 عملیات در ساعت ) تجهیزاتی مثل موتور، ترانسفورماتور و غیره استفاده می شود. کنتاکتور اشنایدر یک کلید کنترل شده الکتریکی است که نوع خاصی از رله می باشد و برای روشن یا خاموش کردن مدار الکتریکی استفاده می شود. آنها بیشتر برای موتورهای الکتریکی و کاربردهای روشنایی استفاده می شوند. کنتاکتور اشنایدر به طور گسترده ای برای کنترل از راه دور ماشین آلات و دستگاه ها در تاسیسات DC و AC در ولتاژها و جریان های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگامی که در موتور جریان های سنگین ایجاد می شود قوس هایی تولید می شود. این قوس ها را می توان با استفاده از کنتاکتور کاهش داد  و یا حتی کنترل کرد.کنتاکتور ها توانایی بسیاری در مدیریت جریان های بالا دارند .

بیشتر بخوانید:  بوتاکس معده چیست مناسب چه افرادی است و چه ضررهایی دارد؟

تا این قسمت متوجه شدید که وجود کنتاکتور در تابلو برق ها بسیار ضروری می باشد چرا که از خطرات احتمالی مانند آتش سوزی جلوگیری می کند .

کاربردهای کنتاکتور شامل کنترل موتورهای الکتریکی، اواپراتور (evaporator )های حرارتی، روشنایی، بانک‌های خازن، گرمایش و سایر بارهای الکتریکی است. کنتاکتورها از نظر اندازه و ظرفیت متفاوت هستند.

2rfcf34ijtuyh945yu94t5uj 300x169 کاربرد کنتاکتور و کلید هوایی اشنایدر

از مزایای کنتاکتور اشنایدر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ظرفیت بارگذاری بالا
  • مصرف برق کم
  • سوئیچینگ سریع
  • اصل عملیاتی ساده
  • ساختار آن پیچیده نیست
  • از نظر اندازه جمع و جور است
  • مقرون به صرفه است
  • به نگهداری زیادی نیاز ندارد
  • می تواند در دماهای بسیار پایین و بالا کار کند
  • زمان نصب آن کوتاه است
  • نیازی به خنک کننده اضافی ندارد و اتلاف گرمای کنتاکت های آن ، چندان زیاد نیست
  • طول عمر بالایی دارد
  • جریان را خیلی سریع تغییر می دهد
  • دارای لوازم جانبی مکانیکی و الکتریکی زیادی است

همانطور که میبینید این قطعه ی حفاظتی کاربردها و مزایای بسیاری دارد اما هر قطعه ای در کنار مزایا، معایبی هم دارد معایب کنتاکتور این است که تحت تأثیر نویز و لرزش قرار می گیرد .همچنین تکنولوژی جدیدی نیست و نزدیک به یک قرن است که از آن استفاده می شود.

حال شما کامل درباره ی مزایا و معایب کنتاکتور میدانید و می توانید برای خرید آن انتخاب درستی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  همه به دنبال شاه‌کلید موفقیت و پیشرفت

کاربرد کلید هوایی اشنایدر چیست؟

کلید هوایی اشنایدر یکی از  انوع  کلید الکتریکی است که به طور خودکار و اتوماتیک کار می کند .کلید هوایی اشنایدر که با نام کلید های مدار شکن نیز شناخته می شود، از هوا برای محافظت از مدار الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از جریان اضافی می باشد منظور از جریان اضافی ، اضافه بار یا اتصال کوتاه است. وظیفه اصلی کلید هوایی اشنایدر قطع جریان پس از تشخیص خطا است.

evg4b6h46y35 300x169 کاربرد کنتاکتور و کلید هوایی اشنایدر

این کلید ها معمولا در آمپر های بالا و در ورودی تابلو برق های فشار ضعیف مورد استفاده قرار می گیرد.

از کاربردهای کلید هوایی اشنایدر محافظت در برابر موارد زیر است:

  • از شبکه در برابر افزایش یا کاهش ولتاژ جلوگیری می کند
  • از اتصال کوتاه پیشگیری می کند
  • جلوگیری از کاهش یا افزایش بیش از حد فرکانس

یکی دیگر از کاربرد های کلید هوایی اشنایدر این است که از ایجاد جرقه در مدار الکتریکی پیشگیری می کند به این صورت که این کلید ها وقفه ای در ولتاژ ایجاد می کنند و تا حد زیادی آن را کاهش می دهند و همین کار مانع ایجاد جرقه در مدارات الکتریکی می گردد.

در گذشته به جای کلید هوایی از کلید های روغنی در صنعت استفاده می کردند اما گاهی اوقات خود کلید های روغنی موجب ایجاد جرقه می شدند و با مرور زمان کلید هوایی اشنایدر طراحی شد و جای کلید روغنی را گرفت و امروزه دیگر از کلید روغنی استفاده نمی شود چرا که کلید هوایی اشنایدر عملکرد بسیار عالی دارد و فعالان در این زمینه از این تجهیز الکتریکی راضی هستند .

بیشتر بخوانید:  عجیب‌ترین مدل موی زنانه از اسپانیا!

اهمیت بسیار مهم کلید هوایی اشنایدر در این است که در صورت بروز خطا در یکی از خروجی ها کل تابلو بی برق نشود.

خرید کنتاکتور اشنایدر و کلید هوایی اشنایدر

بسیاری از صنعتگران برای خرید قطعات برقی در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم های سخت ، دچار سردرگمی شده اند و نمیدانند از چه فروشگاهی قطعاتی الکتریکی که لازم دارند را خریداری کنند .متاسفانه در برخی فروشگاه ها قطعات اصل وجود ندارد و یا قیمت ها چند برابر می باشد شما قبل از خرید کنتاکتور اشنایدر و کلید هوایی باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا یک نمایندگی معتبر را پیدا کنید .این مطلب درست است که به دلیل تحریم ها قیمت محصولات چند برابر شده است اما برخی فروشگاه ها انصاف را زیر پا گذاشته اند و قیمت ها را بیش از اندازه بالا برده اند .

یکی از نمایندگی های معتبر در ایران تهران اشنایدر می باشد که خدمات منحصر به فردی را ارائه می دهد .قیمت های معقول و تنوع قطعات موجب شده نیاز مشتریان خود را برطرف کند.

تهران اشنایدر از معتبر ترین نمایندگی ها در زمینه ی تامین قطعات محسوب می شود .این نمایندگی با ارائه ی خدمات پس از فروش مناسب و رعایت انصاف در قیمت ها  توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین نمایندگی های اشنایدر در ایران ، به ویژه شهر تهران مطرح کند.

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …