وکیل شرکت چه وظیفه‌ای دارد؟

در ایران شرکت‌های مختلف تجاری و مدنی بسیار زیادی وجود دارد که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. همه این شرکت‌ها با اشخاص حقیقی، حقوقی، بانک ها، اداره مالیات و مراکز مختلف سر و کار دارند. بنابراین در صورت ارائه دعوا بین شرکت با هر یک از طرفین خود، وجود یک وکیل شرکت که تخصص زیادی در دعاوی حقوقی شرکت‌ها دارد ضروری است.

اولین وظیفه مهم وکیل شرکت، دفاع از حقوق و جلوگیری از زیان مادی و اعتباری شرکت است. مشاوره حقوقی به مدیران، انجام پیش قرارداد و نظارت بر قراردادهای قانونی شرکت، ترتیب امور ثبتی شرکت از جمله وظایف دیگر یک وکیل شرکت است.

در اکثر دعاوی و مسائل حقوقی، برای برقراری عدالت و احقاق حقوق افراد، به وکیل متخصص در آن حوزه نیاز است. بنابراین شرکت‌ها نیز در فرایند رشد خود به وکلای مجرب و متخصص احتیاج دارند. بنابراین در این مقاله به وظایف، اختیارات و ویژگی‌های اصلی یک وکیل شرکت خوب پرداخته می‌شود.

تعهدات یک وکیل شرکت خوب

مدیران شرکت‌های تجاری همواره با داشتن یک وکیل شرکت خوب در بین کارکنان خود، از خسارت‌های مالی فراوانی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این وکیل خوب با انجام دقیق تعهدات خود در شرکت و انجام درست وظایف هم جایگاه و هم منافع شرکت را به نحو احسن حفظ و حتی افزایش می‌دهد. از جمله تعهدات وکیل شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) رسیدگی به دعوای اشخاص حقیقی یا حقوقی علیه شرکت

۲) تنظیم قرارداد شرکت در چهارچوب قوانین

۳) شناخت تله‌های قانونی و موانع قانونی برای دریافت مالیات‌های مضاعف

۴) حفظ جایگاه و نام برند شرکت و مشاوره و راهنمایی درست مدیران

۵) امانت داری از اسرار محرمانه شرکت و جلوگیری از فاش شدن اطلاعات مهم شرکت‌ها

خصوصیات یک وکیل شرکت عالی

یک وکیل شرکت خوب که همه انتظارت مربوط به شرکت را تمام و کمال انجام دهد، دارای خصوصیات زیر است؛

  • داشتن نظم و شجاعت در کار وکالت
  • داشتن پروانه وکالت و تحصیلات عالی در دانشگاه‌های برتر کشور
  • وکیل شرکت باید درباره همه شرکت‌ها آگاهی جامع داشته باشد.
  • داشتن دانش خاص در امور حقوقی شرکت
  • انجام دقیق تعهدات و تلاش برای دفاعیات بدون نقص برای شرکت
  • تجربه و صداقت در انجام کارها و امانت داری و وقت‌شناس بودن

چطور یک وکیل شرکت خوب پیدا کنیم؟

با توجه به خصوصیات بیان شده درباره یک وکیل خوب برای شرکت، این سوال پیش خواهد آمد که چطور یک وکیل شرکت خوب پیدا کنیم؟ و آیا وکیل خوب در پیشرفت شرکت تاثیر دارد؟

بیشتر بخوانید:  قرارداد مشاركت در ساخت بنا

برای پاسخ به این سوالات باید گفت که بهترین راه برای تشخیص و انتخاب وکیل خوب، کمک گرفتن از سایر وکلای دادگستری و دادگاه است. معمولا همکاران در هر زمینه‌ای تخصص و شناخت کافی از یکدیگر دارند و برای کارهای مختلف هم معرفی لازم را دارند. بنابراین چون به طور قطع وکیل شرکت در پیشرفت و رسیدن سریع‌تر به اهداف اثر زیادی دارد می‌توان با کمک مشاوران و وکلای دادگستری بهترین وکیل شرکت و وکیل ثبت شرکت‌ ها را انتخاب کرد.

راه دیگر پیدا کردن وکیل شرکت خوب، پرس و جو از آشنایان و دوستانی است که امور حقوقی خود را با یک وکیل با تجربه با موفقیت و نتایج مثبت انجام داده‌اند و می‌توانند اطلاعات وکیل را در اختیار شرکت قرار دهند. در نهایت نیز با تحقیق درباره سوابق گذشته وکیل و جست و جوی پرونده‌های موفق او، می‌توان وکالت و امور حقوقی شرکت را به بهترین وکیل سپرد. پیشنهاد ما به شما دریافت وکیل از دپارتمان حقوقی معید است، زیرا بهترین وکیل در هر زمینه حقوقی از جمله ثبت شرکت، دعاوی تقسیم سهام و شرکت‌های خصوصی و غیره را می‌توان در کمترین زمان از این مجموعه درخواست کرده و از بهترین مشاوران حاذق اطلاعات مفید از روند انجام دعاوی شرکتی را دریافت کرد.

منافع حاصل از استفاده وکیل برای شرکت

همه فعالیت‌ها و امور وابسته به قانون، با وجود یک وکیل خوب، منافع زیادی را برای افراد یا شرکت‌ها به همراه دارد. استفاده از وکیل برای انجام امور قانونی و حقوقی شرکت نیز از این قاعده مستثنا نیست. زیرا یک وکیل شرکت حدود امن فعالیت، رشد و سود بیشتر را برای یک شرکت تجاری یا مدنی ایجاد و تعیین می‌کند.

همچنین استفاده از وکیل مجرب و آگاه به قوانین، خسارات شرکت را کاهش داده یا کاملا از بین برده، رقابت را سالم و دغدغه‌های حقوقی درآمد و مالیات ستانی از شرکت را به میزان زیادی کاهش خواهد داد. بنابراین با یک وکیل خوب، شرکت منافع بیشماری را کسب خواهد کرد. پی بردن به این منافع و مزایای وکیل شرکتی، با مقایسه شرکت‌های دارای وکیل و فاقد وکیل ممکن خواهد بود.

هزینه دریافت وکیل برای شرکت

طبق ماده ۶۵۹ و ۶۷۶ قانون مدنی، حق الوکاله هر وکیل از جمله وکیل شرکت می‌تواند به صورت رایگان یا با دستمزد مشخص باشد و این اجرت یا مزد با توافق بین وکیل و موکل انجام می‌شود. این حق الوکاله در قرارداد بین شرکت و وکیل آن ثبت و به امضاء طرفین می‌رسد.

بیشتر بخوانید:  چیلرها در مقابل تهویه مطبوع سنتی – کدام بهتر است؟

بنابراین در وکالت دادن مدیران به وکیل شرکت، هر مبلغ یا هزینه توافقی در قرارداد می‌تواند قید شود. حق الوکاله معمولا به نوع شرکت، امور شرکت، بزرگ یا کوچک بودن اندازه شرکت و موارد مختلف دیگر وابسته است. بنابراین اگر قصد مدیران تنها استخدام وکیل ثبت شرکت، یا وکیل صفر تا صد امور شرکت با تاریخ مشخص قرارداد باشد، این تفاوت نیز بر حق الزحمه یک وکیل کاردان در زمینه شرکت‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

https://b2n.ir/q51707

تفاوت خدمات دپارتمان حقوقی معید با سایر وکلا

دپارتمان حقوقی معید مجموعه‌ای از وکلای پایه یک دادگستری بوده که با سوابق درخشان حل پرونده‌های مختلف در زمینه مسائل قضایی، حقوقی و کیفری را انجام می‌دهند. این گروه در همه ایام سال آماده خدمات‌رسانی به ایرانیان داخل و خارج از کشور هستند. بنابراین روند مشاوره و دریافت وکیل از این مجموعه بسیار آسان است.

خدمات این گروه از وکلای متخصص بر خلاف سایر روندهای دریافت و قبول پرونده توسط هر وکیل دیگری است. در مجموعه بزرگ دپارتمان معید، دریافت خدمت حقوقی و قضایی مطابق اصول قوانین و مقررات هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری امکان‌پذیر است. به همین دلیل مشاوره آنلاین یا تلفنی با بهترین کیفیت و از ابعاد مختلف توسط وکلای این تیم در اختیار عموم مردم و شرکت‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

وکلای دپارتمان معید، پرونده حقوقی شرکت را به کمک چندین وکیل حاذق مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. سپس با استناد به قوانین حاضر و جدید، درصد موفقیت و رای احتمالی دادگاه را از جوانب مختلف برای پرونده در اختیار موکل قرار می‌دهند. هزینه و حق الوکاله این مجموعه نیز بر خلاف سایرین، بیشتر به صورت توافقی و با توجه به قدرت مالی موکل خواهد بود.

خصوصیات وکلای شرکت دپارتمان حقوقی معید

در این مجموعه نه تنها یک وکیل شرکت بلکه چندین مشاور متخصص حقوقی و برترین وکلا آماده خدمت‌رسانی به پرونده‌های شرکت هستند. همچنین در صورت درخواست از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی، بهترین وکیل مجموعه برای ادامه امور حقوقی و همکاری بیشتر به آن‌ها معرفی خواهد شد. خصوصیات این وکلا عبارتند از:

  • شناخت قوانین مربوط به هر بیزینس یا کسب و کارها
  • توانایی کنترل بحران مالی یا حقوقی شرکت و راهکارهای قانونی جلوگیری از ورشکستگی شرکت
  • در صورت لزوم تنظیم دادخواست، شکوائیه و دفاعیه برای شرکت
  • وصول مطالبات شرکت و نظارت بر جلسات هیئت مدیران شرکت
  • حذف یا افزودن بند و شروط لازم به قراردادهای شرکت
  • دیگر تعهدات و وظایف وکیل که در قانون به آن‌ها اشاره شده است.
بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

وکلای شرکتی که از طرف دپارتمان برتر معید به شرکت‌های مختلف معرفی می‌شوند، ابتدا یک تاریخچه کاری از آن‌ها در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت. در صورت رضایت طرفین، وکالت امور قانونی شرکت به این وکیل سپرده شده و فرایند همکاری و استفاده از خدمات دپارتمان برای شرکت ادامه می‌یابد.

نتیجه گیری

این پرسش که یک شرکت چه نیازی به وکیل دارد؟ یا چگونه وکیل شرکتی خوب پیدا می‌شود؟ همواره در ذهن سرمایه گذاران شرکت و مدیران وجود دارد. شناخت وظایف اصلی و تعهدات وکیل شرکت به این اشخاص کمک می‌کند تا برای جلوگیری از زیان مادی و معنوی شرکت هر چه زودتر اقدام به دریافت وکیل خوب برای شرکت کوچک یا بزرگ خود نمایند.

وکیل شرکت با اطلاع از همه راهکارها و قوانین داخلی و حاکم بر شرکت‌ها، بر اسناد اعتباری شرکت، قراردادها، مطالبات و کلیه فرایندهای شرکت نظارت خواهد داشت. این وکیل بر اساس تجارب خود شرکت را از بحران‌های مختلف حقوقی و مالیاتی نجات داده و راه فعالیت سالم و پر سود را به شرکت‌ها و هیئت مدیره آن نشان می‌دهد.

از جمله گروه‌های فعال و حامی اجرای حقوق اشخاص در جامعه، مجموعه وسیع و با سابقه دپارتمان حقوقی معید است. این گروه از وکلای مجرب، معتبر و کاردان ایرانی، همواره در تلاش برای مشاوره حقوقی و رفع پرونده‌های مربوط به شرکت و سایر مسائل کیفری و قضایی یا ثبتی هستند.

سوالات متداول

۱) انتخاب وکیل برای شرکت‌های بسیار بزرگ و چند شعبه چگونه ممکن است؟

شرکت‌های بزرگ و چند شعبه معمولا از چند وکیل برای نظارت بهتر بر همه امور حقوقی شعب استفاده می‌کنند و در نهایت یک وکیل با تجربه‌تر و با سابقه‌تر بر سایر اقدامات وکلا نظارت و کنترل دارد. اما برخی از شرکت‌های بزرگ هم با تنها یک وکیل زبده مسائل حقوقی مالی را مدیریت می‌کنند.

۲) آیا انجام مشاوره و دریافت وکیل به صورت تلفنی و آنلاین در دپارتمان معید امکان‌پذیر است؟

بله. امکان هر نوع مشاوره حقوقی و دادن وکالت نامه با تیم قوی و متخصص وکلای دپارتمان حقوقی معید چه آنلاین و چه به صورت حضوری وجود دارد.

۳) مهم‌ترین خصوصات دریافت یک وکیل شرکت خوب کدام است؟

یک وکیل شرکتی مطمئن باید وکیل پایه یک دادگستری، مسلط به قانون شرکت‌ها، با کارنامه کاری عالی و صبور و کاردان باشد. وکیل شرکتی بهتر است که بیشتر در زمینه شرکت‌های تجاری کار کرده باشد.

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …