چگونه از شر لکه های تیره صورت خلاص شویم؟

egv4h6h 46h 46 چگونه از شر لکه های تیره صورت خلاص شویم؟

هیچ‌کس نمی‌خواهد در هیچ‌جای بدن، به‌ویژه صورتش، لکه‌های تیره ایجاد شود. معمولاً لکه‌های تیره در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند، وضعیتی که به عنوان هایپرپیگمانتاسیون شناخته می‌شود. اما گاهی اوقات، به خصوص در دوران بارداری، هورمون ها می توانند باعث ایجاد لکه ها یا لکه های تیره روی پوست شما شوند که به آن ملاسما می گویند. آکنه و جای زخم همچنین می‌توانند لکه‌های تیره‌ای را پشت سر بگذارند که مدت‌ها پس از از بین رفتن جوش‌ها، خراش‌ها یا بریدگی‌ها به اطراف می‌چسبند. خبر خوب این است که بیشتر نقاط تاریک به خودی خود محو می شوند. اما چند محصول و درمان وجود دارد که می توانید برای کمک به محو شدن سریعتر آنها استفاده کنید.

روش اول ؛ هایپرپیگمانتاسیون و ملاسما

۱. مصرف هیدروکینون موضعی

از هیدروکینون موضعی برای کمک به روشن شدن لکه های تیره خود استفاده کنید. هیدروکینون یک درمان روشن کننده پوست است که معمولا برای هایپرپیگمانتاسیون و ملاسما استفاده می شود. می توانید آن را به صورت کرم، لوسیون، ژل یا مایع پیدا کنید که برخی از آنها را می توانید بدون نسخه تهیه کنید. با این حال، پزشک شما همچنین می تواند یک محصول قوی تری برای شما تجویز کند که می تواند به درمان لکه های تیره شما کمک کند. طبق دستورالعمل روی بسته بندی، درمان را مستقیماً روی لکه های تیره صورت خود بمالید.

برخی از محصولات محبوب OTC عبارتند از: سرم اصلاح کننده لکه های تیره Differin و کرم محو کننده Ambi Skincare.

۲. مصرف ویتامین C

از ویتامین C موضعی به عنوان یک جایگزین طبیعی استفاده کنید. ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی است که می تواند به جلوگیری از رادیکال های آزاد و بهبود سلامت پوست شما کمک کند. اما، همچنین نشان داده شده است که فرآیندهای تولید ملانین را در پوست شما متوقف می کند، بنابراین می تواند به کاهش لکه ها و لکه های تیره کمک کند. سرم یا کرم ویتامین C را مستقیماً روی نواحی مشکل دار بمالید تا لکه ها را درمان کرده و به محو شدن طبیعی آنها کمک کنید.

به دنبال محصولات موضعی ویتامین C باشید که برای استفاده روی پوست شما طراحی شده اند. می توانید آنها را در داروخانه یا فروشگاه مکمل های محلی خود پیدا کنید.

۳. استفاده از کرم های سه گانه

از پزشک خود بخواهید یک کرم سه گانه برای افزایش روشن شدن پوست شما تجویز کند. اگر لکه‌های تیره شما به‌ویژه مشخص یا سرسخت هستند، با پزشک خود در مورد تجویز کرم حاوی هیدروکینون، ترتینوئین و یک کورتیکواستروئید که به عنوان کرم سه‌گانه شناخته می‌شود، صحبت کنید. کرم را مستقیماً روی لکه‌های تیره بمالید، دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را دنبال کنید تا به محو شدن سریع‌تر آنها کمک کنید.

بیشتر بخوانید:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

کرم های سه گانه هم برای لکه های ناشی از آفتاب و هم برای ملاسما ناشی از بارداری کار می کنند.کرم های سه گانه می توانند برای پوست های حساس تحریک کننده باشند و معمولاً 3 تا 6 ماه طول می کشد تا لکه های تیره شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

۴. به متخصص پوست مراجعه کنید.

به متخصص پوست مراجعه کنید تا برای لکه هایی که محو نمی شوند، لایه برداری شیمیایی انجام دهید. لایه برداری شیمیایی از یک محلول شیمیایی برای حذف لایه های بالایی پوست استفاده می کند که می تواند به از بین بردن یا محو شدن لکه های تیره شما کمک کند. اگر لکه های تیره شما بسیار سرسخت هستند، با یک متخصص پوست وقت ملاقات بگیرید تا لایه برداری شیمیایی انجام دهید یا از پزشک خود بخواهید که به یک متخصص پوست معرفی کند.

هرگز سعی نکنید خودتان لایه برداری شیمیایی انجام دهید. فقط یک متخصص پوست دارای مجوز می تواند با خیال راحت این کار را انجام دهد.

۵. در مورد میکرودرم ابریژن با پزشک خود صحبت کنید.

میکرودرم ابریژن با استفاده از یک ابزار ساینده به آرامی پوست شما را سنباده می دهد و لایه بیرونی آن را از بین می برد که می تواند لکه های تیره روی صورت شما را محو کند. اگر لکه های شما عمیقاً ریشه دار شده اند، میکرودرم ابریژن می تواند به محو شدن سریعتر آنها کمک کند. از پزشک خود بپرسید که آیا برای شما بی خطر است یا خیر و با یک متخصص پوست که می تواند این روش را انجام دهد قرار ملاقات بگذارید.

متخصص پوست می‌تواند به‌طور ایمن و بهداشتی درمان‌های میکرودرم ابریژن را انجام دهد.

۶. از پزشک خود در مورد لیزر یا درمان های مبتنی بر نور سوال کنید.

در درمان‌های لیزری و نوری از تجهیزات تخصصی برای حذف رنگدانه‌ها بدون ایجاد جای زخم استفاده می‌شود، اما معمولاً به یک نقطه آزمایش نیاز دارید تا مطمئن شوید که پوست شما به آن واکنش منفی نشان نمی‌دهد. با پزشک خود در مورد دریافت لیزر درمانی صحبت کنید که می تواند به محو شدن سریع لک های شما کمک کند.

فقط یک متخصص پوست باید هر یک از این روش ها را انجام دهد.

۷. مصرف کرم ضد آفتاب

برای جلوگیری از بدتر شدن لکه های تیره از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب روزانه ممکن است بهترین راه برای جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون باشد. حتی سطوح کم اشعه ماوراء بنفش می تواند اضافه شود و منجر به لکه های تیره شود. به دنبال ضدآفتاب های فیزیکی باشید، یعنی ضد آفتاب هایی که حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند، که می توانند بیشتر اشعه هایی را که می توانند پوست شما را تیره کنند، مسدود کنند.

بیشتر بخوانید:  چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

لکه های تیره ناشی از ملاسما در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز می توانند تیره تر شوند.

6hv56h56h65h6 چگونه از شر لکه های تیره صورت خلاص شویم؟

۸. ممنوع بودن محصولات حاوی سفید کننده و دیگر ترکیبات شیمیایی

از محصولات حاوی سفید کننده یا سایر مواد شیمیایی مضر خودداری کنید. هرگز از محصولاتی که حاوی سفید کننده هستند استفاده نکنید، در غیر این صورت ممکن است به پوست خود آسیب جدی وارد کنید. برای ایمنی بیشتر، محصولات روشن کننده پوست ساخت ایالات متحده یا محصولاتی را که توسط متخصص پوست توصیه شده است خریداری کنید تا بتوانید مواد تشکیل دهنده را تأیید کنید. از درمان‌های مشکوک مانند آب لیمو که ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد، خودداری کنید.

روش دوم ؛ آکنه و اسکارهای صورت

۱. استفاده از محصولات حاوی رتینوئید

برای درمان آکنه و لکه های تیره خود از کرم رتینوئید استفاده کنید. رتینول می تواند منافذ را باز کند و به محو شدن لکه های تیره کمک کند، به این معنی که هم می تواند آکنه شما را درمان کند و هم به محو شدن لکه های تیره کمک کند. به دنبال کرم رتینوئید در داروخانه محلی خود بگردید یا به صورت آنلاین سفارش دهید. یک لایه نازک از کرم را مستقیماً روی هر جوش یا لکه‌های تیره بمالید تا سریع‌تر محو شوند و رنگ پوست شما یکدست شود.

۲. برای کمک به پیشگیری و کاهش لکه های تیره، آکنه را زود درمان کنید.

مطالعات نشان می دهد که درمان زودهنگام آکنه می تواند به جلوگیری از بدتر شدن آن کمک کند. حداقل دو بار در روز صورت خود را بشویید و از تونر اسید سالیسیلیک استفاده کنید تا به درمان پوست و مبارزه با آکنه کمک کند.

همچنین می‌توانید آکنه را با ژل بنزوئیل پراکسید درمان کنید تا سریع‌تر از بین برود.تمرکز روی خلاص شدن از شر لکه های تیره آسان است، اما همچنین مهم است که آکنه هایی را که باعث ایجاد آنها می شوند نیز درمان کنید.

rgv56g46 چگونه از شر لکه های تیره صورت خلاص شویم؟

۳. مصرف پرکننده های اسکار

برای پوشاندن موقت اسکارهای آکنه از پرکننده اسکار استفاده کنید. فیلرهای اسکار پرکننده های پوستی موقتی هستند، به این معنی که شکاف ها و فضاهای پوست شما را پر می کنند. اگر به دنبال راهی سریع برای خلاص شدن از شر لکه های تیره روی صورت خود هستید، سعی کنید یک لایه نازک از فیلر جای زخم را مانند آرایش روی جای خود بمالید تا پوست شما را پر و یکدست کند. هر زمان که برای برداشتن آن آماده باشید به راحتی شسته می شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین آرایشگاه زنانه در زعفرانیه و سعادت آباد تهران برای عروس و کوتاهی مو چه ویژگی هایی دارد؟

به دنبال پرکننده های اسکار در داروخانه محلی خود یا پیشخوان آرایش یک فروشگاه بزرگ بگردید. شما همچنین می توانید آنها را به صورت آنلاین سفارش دهید.

۴. مشورت با پزشک در مورد درمان های لیزری

با پزشک خود در مورد درمان های لیزری برای اسکارهای جدی آکنه صحبت کنید. اگر نمی توانید لکه های تیره ناشی از آکنه روی صورت خود را با محصولات دیگر محو کنید، پزشک ممکن است بتواند از لیزر برای کمک به بهبود آنها استفاده کند. اگر علاقه مند به آزمایش لیزر هستید، با متخصص پوست خود قرار ملاقات بگذارید.

به خاطر داشته باشید که بیمه ممکن است هزینه درمان های زیبایی مانند لیزر درمانی را پوشش ندهد.

gc45g5454 چگونه از شر لکه های تیره صورت خلاص شویم؟

۵. درصورت ضعیف شدن پوست از محصولات ملایم تر استفاده کنید

اگر پوست شما تحریک شده است، سعی کنید از یک محصولات مراقبت از پوست ملایم تر استفاده کنید. محصولات فوق قوی آکنه یا پسوریازیس می توانند به پوست شما آسیب بزنند یا آن را تحریک کنند. این می تواند باعث شود سلول های پوست شما ملانین بیش از حد تولید کنند. به جای استفاده از محصولات قوی تر که ممکن است پوست شما را تحریک کرده و به طور بالقوه باعث ایجاد لکه های تیره شوند، به دنبال محصولاتی باشید که برچسب “حساس” یا “لطیف” دارند. صورت خود را هر روز بشویید، به خصوص قبل از رفتن به رختخواب شب.

به دنبال پاک کننده های ملایم روزانه باشید که برای پوست های ظریف طراحی شده اند، مانند پاک کننده پوست ملایم Cetaphil، پاک کننده مرطوب کننده CeraVe، و پاک کننده روزانه لایه برداری ملایم شفاف Ghost Democracy.

۶. عدم آرایش سنگین و چرب

از آرایش های سنگین و چرب برای پوشاندن لکه های تیره خودداری کنید. آرایش ممکن است راهی ساده برای پنهان کردن لکه های تیره به نظر برسد، اما در واقع می توانند مشکل را بدتر کنند. اگر می خواهید آرایش کنید، از آرایش معدنی استفاده کنید که برچسب غیر کومدون زا دارد، که می تواند لکه های تیره را بدون بدتر کردن آنها بپوشاند.

در داروخانه یا فروشگاه محلی خود به دنبال آرایش غیر کومدون زا باشید. همچنین می توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید. یکی از فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی ، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی است. شما با مراجعه به این سایت میتوانید محصولات باکیفیت مراقبت از پوست را همچون محصولاتی از جمله انواع سرم صورت و ماسک صورت و انواع شوینده های پوستی را با تنوع بسیار و قیمت مناسب تهیه کنید.

 

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …