آزادی بدون محدودیت مهم ترین تفاوت میکروفن با سیم و بی سیم

34tf45ht3jtm5tni45mnyi4j 300x126 آزادی بدون محدودیت مهم ترین تفاوت میکروفن با سیم و بی سیم

در گذشته بسیاری از تجهیزات صوتی و تصویری با استفاده از سیم و کابل های بلند و مختلف که از جنس های مختلفی نیز ساخته شده بودند مورد استفاده بسیاری از کاربران بوده است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فن آوری های مبتنی بر وایرلس  و بی سیم بسیاری از تجهیزات با استفاده از فن آوری بلوتوث و وایرلس به کار گرفته می شوند.

در مورد تفاوت میکروفن بی سیم و با سیم می توان گفت که در گذشته خوانندگان برروی صحنه  از میکروفن های سیم دار استفاده می کنند و این سیم ها بسیار بلندتر از میکروفن های دیگر بودند و همین موجب می شد که آزادی عمل خواننده و اجرا کننده برروی صحنه محدود شود. امروزه اما کاربران با استفاده از میکروفن های بی سیم به راحتی می توانند برروی صحنه حرکت کنند در ادامه این مطلب قصد داریم با شما درباره تفاوت میکروفن بی سیم و با سیم صحبت کنیم.

میکروفن بی سیم

امروز تقریبا اکثر میکروفن هایی که مورد استفاده بسیاری از خوانندگان ، نوازندگان و مجریان قرار می گیرند از نوع بی سیم ، به طور مثال یکی از این میکروفن هایی که معمولا توسط مجریان تلوزیونی مورد استفاده قرار می گیرند میکروفن های یقه ای می باشند. میکروفن های یقه ای یکی از پر کاربردترین و محبوب ترین انواع میکروفن ها هستند که برروی یقه و زیر پیراهن افراد نصب می شوند که می تواند از دید دوربین های نیز در امان بمانند. جدا از این ها بسیری از افرادی که امروزه به کار تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مشغول هستند از میکروفن های یقه ای استفاد می کنند. این میکروفن ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در عین حال نسبت به بقیه میکروفن ها ارزان تر هستند.

بیشتر بخوانید:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

fri3th78u94i3niot3oi4it 300x126 آزادی بدون محدودیت مهم ترین تفاوت میکروفن با سیم و بی سیم

میکروفن های استودیویی  

یکی  دیگر از انواع  میکروفن های بی سیم که مورد استفاده بسیاری از فعالان این عرصه است میکروفن های استودیویی هستند که انتخاب مناسب هر کدام از آنها عامل مهمی در جهت کیفیت صدای مورد نیاز هر کدام از این کاربران است.

انتخاب و خرید هر یک از میکروفن های بی سیم که مناسب استفاده در استودیو ها هستند یکی از تخصصی ترین اقداماتی است که توسط افراد باتجربه در این حوزه انجام می شود، بسیاری از این افراد به خوبی می دانند که  کدام یک از انواع میکروفن ها مناسب کدام ساز می باشد و مثلا میکروفن های داینامیک یا کاندانسر برای کدام ساز و اجرا مناسب است.

نکته بسیار مهم که  مورد خرید یک میکروفن استودیویی خوب این است که با قابلیت ها و ویژگی های هرکدام از این میکروفن ها به خوبی آشنا باشید و با توجه به شرایط کارایی و کارایی مورد انتظار هرکدام از آنها از این میکروفن ها استفاده کنید.

در واقع هدف مورد نظر برای استفاده از یک میکروفن بی سیم نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه شما قرار گیرد اگر قرار است از یک  میکروفن بی سیم  برای اجرای و روی صحنه و خوانندگی استفاده کنید انتخاب یک میکروفن shure  می تواند گزینه مناسب برای شما باشد.

قطعا میکروفنی که افراد برای خوانندگی استفاه می کنند با میکروفنی که برای سازها استفاده می کنید تفاوت می کند و با توجه به ساز مورد استفاده باید از میکروفن خاصی استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

gvo45kjy8954uty 300x126 آزادی بدون محدودیت مهم ترین تفاوت میکروفن با سیم و بی سیم

میکروفن های داینامیک

یکی از سخت و مقاوم ترین میکروفن های تولید شده در جهان هستند و مناسب اجرا در فضای باز می باشند. اگر هنگام اجرا این میکروفن ها از دستتان بیوفتد یا حتی اگر بخواهید با آن ضربه ای بزنید امکان ندارد که بشکنند و خراب بشوند و کاملا مناسب استودیو های خانگی هستند میکروفن های داینامیک نسبت به صدا از حساسیت های کم تری برخودردارد هستند و به راحتی قابل دسترس اند و قیمت آنها نیز نسبت به میکروفن های دیگر بسیار کمتر است.

میکروفون داینامیک یک دستگاه صوتی مبدل است که صدا (انرژی موج مکانیکی) را از طریق یک دیافراگم رسانای الکتریکی متحرک، یک ساختار مغناطیسی دائمی و اصل القای الکترومغناطیسی به صوت (انرژی الکتریکی) تبدیل می‌کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، مشخصه اصلی یک میکروفون داینامیک این است که بر اساس اصل القای الکترومغناطیسی کار می کند. بنابراین، یک میکروفون پویا باید دارای موارد زیر باشد: ساختار مغناطیسی که میدان مغناطیسی را فراهم کند.

یک عنصر رسانا که در آن اختلاف پتانسیل الکتریکی (ولتاژ) را بتواند از طریق سیم های سربی بگیرد.

34tfo3kjth83 300x126 آزادی بدون محدودیت مهم ترین تفاوت میکروفن با سیم و بی سیم

تفاوت میکروفن بی سیم و باسیم

در ابتدای مطلب اشاره  کوتاهی به تفاوت های میکروفن های با سیم و بی سیم داشتیم در ادامه قرار است به طور مفصل تر در این مورد صحبت کنیم.

تفاوت در تنظیم کردن

از مهم ترین تفاوت میکروفن بی سیم و با سیم می توان به نوع و سادگی در فرایند تنظیم کردن آنها دانست میکروفن های سیم دار به راحتی تنظیم می شوند و میکروفن های بی سیم به دلیل این که با استفاده از یک گیرنده کار می کنند از لحاظ فنی سخت و پیچیده تر تنظیم می شوند در مود میکروفن های سیم دار فقط کافی است که هر کدام از آنها باتری داشته باشند و یا به منبع تغذیه متصل شوند و سیم هایشان به امپلی فایر ها و میکسرها متصل شوند تا کاربر بتواند به راحتی از آنها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  بهترین سریال های آلمانی که باید ببینید

میکروفن بی سیم گران تر از میکروفن با سیم

یکی از تفاوت های میکروفن بی سیم و با سیم میتوان در نظر گرفت این که میکروفن های بی سیم با توجبه به قابلیت هایی که دارند نسبت به میکروفن های سیم دار گران تر هستند زیرا تجهیات بیشتری همراه خود دارند. وقتی پا هزینه در مورد ین تجهیزات به وسط می آیند نکته به نظر هر کسی می آیند و برای افراد مهم خواهد بود این است که آیا میکروفن و تجهیزات بی سیم ارزش خرید دارد یا خیر؟ باید با بررسی همه جوانب و ویژگی های یک میکروفن بی سیم خرید خوب و مناسبی را داشته باشید.

مسائل فنی

اگر زمانی با مشکلات فنی مواجه شدید، چه در حین بررسی صدا و چه در حین اجرا، عیب یابی مشکلات یک سیستم میکروفون سیمی درمقایسه با یک سیستم بی سیم بسیار ساده تر است.

موارد کمتری وجود دارد که ممکن است هنگام استفاده از میکروفون سیمی اشتباه کند و می تواند به سادگی تغییر آکورد xlr برای یک میکروفون جدید باشد و شما لازم نیست نگران سر و سامان دادن به سایر قطعات فناوری میکروفون مانند فرستنده ها و گیرنده ها و حتی سیستم صوتی یک میکروفون بی سیم باشید.

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …