4اصل در طراحی بنر تبلیغاتی

34tfn53t85ith35it5 300x218 4اصل در طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی خوب، ساده، هوشمندانه و بی‌دردسر به نظر می‌رسد. طراحی خوب از 4 اصل طراحی گرافیک پیروی می‌کند. اما چند تفاوت در مورد تعداد اصول طراحی وجود دارد. برخی چهار، برخی دیگر پنج و برخی به 8 مورد را فهرست می‌کنند. با این حال، این چهار اصل، اساس هر طراحی خوب است، حتی زمانی که در مورد طراحی بنر تبلیغاتی صحبت می‌کنیم. این مطلب را تا انتها بخوانید تا با این چهار اصل آشنا شوید.

اصول طراحی بنر

در این بخش به بررسی اصول طراحی بنر تبلیغاتی می‌پردازیم و آن را شرح می‌دهیم.

·       تضاد

وقتی همه موارد روی طرح شما تقریباً یکسان باشند (اندازه، شکل، رنگ) توجه به چیزی سخت‌تر شده و اینجاست که کنتراست وارد عمل می‌شود. بر اساس این اصل، مخاطب باید بتواند به راحتی عناصر را از یکدیگر تشخیص داده و اطلاعات مهم در طراحی شما را تشخیص دهد. کنتراست چیزی است که باعث می‌شود تبلیغات بنری شما برجسته شود و توجه بصری را به خود جلب کند. می‌توانید کنتراست را به روش‌های مختلفی ایجاد کنید: رنگ، اندازه، وزن قلم، حروف، فاصله یا مکان و غیره. هر چه تفاوت بین عناصر در تبلیغات بنری شما بیشتر باشد، اصل کنتراست بهتر اعمال می‌کند.

به عنوان مثال، اگر برای متن فونت سایز 10 را انتخاب کرده‌اید با انتخاب سایز 11 تفاوت چندانی ایجاد نخواهید کرد. به سراغ اندازه‌های بزرگ‌تر مثلا 15 باید بروید  تا اصل کنتراست را به درستی اعمال کنید. در مورد رنگ‌ها هم همین‌طور – رنگ‌هایی که خیلی شبیه هم هستند، مانند قرمز و نارنجی، کنتراست زیادی ایجاد نمی‌کنند. نارنجی و آبی از سوی دیگر بسیار کنتراست ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  خواص نخود چیست و چرا باید برای سلامتی بدن حتما نخود مصرف کنیم؟

3orfj935tu35itu5itik 300x268 4اصل در طراحی بنر تبلیغاتی

·       تکرار

اگر تضاد باعث می‌شود عناصر روی بنر شما مورد توجه قرار گیرند، تکرار باعث سازماندهی و ساختار طراحی شما می‌شود. با توجه به اصل تکرار، شما باید یک جنبه از طراحی خود را در طول کار خود تکرار کنید. تکرار با استفاده از عناصری که نقاط را پر می‌کنند بخش‌های مختلف طرح شما را به هم متصل می‌کند، به ایجاد وحدت و یکپارچگی در طرح کمک می کند. این به توسعه سازماندهی طرح کمک مکرده و وحدت طراحی شما را تقویت می کند.

تکرار می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد: استفاده از فونت یکسان، اندازه یکسان، کنتراست، بافت، رنگ یا همان عنصر گرافیکی (برای مثال آرم). لوگوها را در یک مکان قرار دهید، از همان اندازه در بنر خود استفاده کنید، رنگ‌ها یا کنتراست‌هایی را که خیلی متفاوت هستند انتخاب نکنید.

·       هم ترازی

هم ترازی بین طرحی که به راحتی قابل درک است و طرحی که در مورد آنچه می‌خواهد بیان شود حدس زده می‌شود، تفاوت ایجاد می‌کند. با توجه به اصل تراز، هیچ چیز نباید به صورت تصادفی یا دلخواه در طرح شما قرار گیرد. تایپ، تصاویر، کلیدها، همه عناصر روی بنر شما باید یک ارتباط بصری با برخی از عناصر دیگر در بنر شما داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  پرنده ای شبیه به شبح +عکس

هنگامی که عناصر به طور تصادفی قرار می‌گیرند، بنر شما شلخته به نظر می‌رسد و طراحی پراکنده و غیر حرفه‌ای ایجاد شده و بیشتر، کاربر گیج می‌شود و باید سخت‌تر کار کند تا بفهمد شما چه می‌خواهید بگویید. این به نوبه خود احتمال جذب مشتری را کاهش می‌دهد. هم ترازی مناسب احساس یک واحد منسجم قوی ‌تر را افزایش داده و به طراحی شما قدرت و تعادل می‌بخشد و ظاهری تمیز و قابل اعتماد به شما می‌دهد.

همچنین، مطمئن شوید که در طراحی بنر خود به طور مداوم از تراز استفاده کنید. اگر برخی از عناصر را در سمت راست تراز کرده‌اید، بقیه را نیز در سمت راست تراز کنید. تا حد امکان از توجیه خودداری کنید.

3ftr3jti9g4u5fnyu4y 300x225 4اصل در طراحی بنر تبلیغاتی

·       مجاورت

وقتی عناصری که مکمل یکدیگر هستند در همه جا پراکنده می‌شوند، درک آنچه می‌خواهید بگویید برای کاربر سخت‌تر است. از نزدیکی برای گروه بندی چیزهای مرتبط با هم و سازماندهی طرح خود استفاده کنید. بر اساس اصل مجاورت، اقلامی که مشابه یا مرتبط با یکدیگر هستند باید بر اساس آن گروه بندی شوند. به این ترتیب، آن‌ها یک کل بصری را به جای چندین گروه متمایز و پراکنده تشکیل می‌دهند.

این به نوبه خود، عناصر و اطلاعات موجود در طراحی شما را سازماندهی می‌کند و باعث می‌شود آن را کمتر به هم ریخته، خوانده و درک کنید. کنتراست، تکرار، تراز و مجاورت اساس هر طراحی تبلیغات بنری خوب است.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

علاوه بر این موارد، چند نکته دیگر را نیز باید در نظر داشت:

  1. تبلیغات بنری خود را بیش از حد شلوغ نکنید.

در حالی که چهار اصل بالا به شما ایده ای در مورد آنچه باید انجام دهید می‌دهد، آن‌ها به شما نمی‌گویند که باید از چه چیزی دوری کنید. متن یا عناصر زیادی را به تبلیغات بنری خود اضافه نکنید – این باعث می‌شود طراحی شما شلوغ و غیرحرفه‌ای به نظر برسد.

اگر فکر می‌کنید همه اطلاعات لازم است، آن را در دو یا چند اسلاید تقسیم کنید. اما هر کاری که انجام می‌دهید فقط سعی نکنید همه آن‌ها را در یک مستطیل کوچک قرار دهید.

  1. اگر در حال ایجاد بنرهای متحرک یا بنرهایی با بیش از یک اسلاید هستید، مواظب یکپارچگی کار باشید. مطمئن شوید که اسلایدها یکدست هستند و از نظر بصری متصل به نظر می‌رسند.

با رعایت مواردی که ذکر شد شما می‌توانید یک بنر خوب را با توجه به هدف خود طراحی کنید تا به هدف مورد نظر خود دست یابید. طراحی بنر غیر اصولی نتیجه عکس گذاشته و کار را برای شما سخت می‌کند. این سختی کار موجب می‌شود تا نه تنها مخاطب را جذب نکنید به از دست دادن مخاطب هم منجر می‌شود. در نتیجه در تمام مراحل کار به 4 اصل کنتراست، تضاد، توازن و مجاورت توجه کنید.

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …