10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

2760277946 10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

طولانی ترین پل های جهان

پل‌ها نقش مهمی در معماری مدرن و توسعه شهرها دارند و جزو راه‌های ارتباطی پرکاربرد محسوب می‌شوند. باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزارهای پیشرفته‌تر، امروزه شاهد ساخته‌شدن پل‌های عظیمی در سرتاسر جهان هستیم. در این مقاله به معرفی طولانی ترین پل های جهان پرداخته ایم.

طولانی ترین پل های جهان:

اینکه بگوییم کدام یک از پل های دنیا طولانی ترین پل هستند کمی کار سختی است. در چند سال گذشته اختلاف های زیاد برای اندازه گیری طول بلندترین پل های دنیا وجود داشته چون معیارهای زیادی برای این اندازه گیری وجود دارد. ولی پل هایی که در زیر معرفی شده است به عنوان طولانی ترین پل های جهان شهرت دارند:

1- پل دانیانگ کانشان:

پل بزرگ دانیانگ کانشان که در کشور چین واقع شده، با ۱۶۴/۱ کیلومتر طول، طولانی‌ترین پل دنیا است. این پل دو شهر شانگ‌های و نانجینگ در کشور چین را به هم متصل می‌کند و یک در واقع پل راه آهن است که خط آهن سریع اسیر پکن-شانگ‌های از آن عبور می‌کند. این پل که در ژوئن ۲۰۱۱ افتتاح شده از آن زمان عنوان طولانی‌ترین پل دنیا را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس دارد.

بیشتر بخوانید:  عکس های عاشقانه زوج های رمانتیک و عاشق

1946489057 10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

پل بزرگ دانیانگ کانشان یکی از بزرگترین پل های جهان

2- پل هنگ کنگ – ژوهای:

این پل و مسیری که آن را به جاده متصل می‌کند در مجموع ۵۵ کیلومتر طول دارد و هنگ‌کنگ را به شبه‌جزیره ماکائو و به شهر جوهای در خاک چین متصل می‌کند. این پل طوری طراحی شده که در مقابل زلزله و طوفان مقاوم است و برای ساخت آن حدود ۴۰۰ هزار تن فولاد به کار رفته است؛ با این میزان فولاد می‌توان ۶۰ برج ایفل ساخت.

حدود ۳۰ کیلومتر مسیر این پل از روی آب در دریای جنوب در دلتای رودخانه پرل (مروارید) می‌گذرد که ۷ کیلومتر آن مسیر تونلی است که در زیر آب ساخته شده و بوسیله دو جزیره مصنوعی به پل متصل شده است.

3711290774 10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

پل هنگ کنگ – ژوهای طولانی ترین پل جهان

3- پل بزرگ پکن:

پل بزرگ پکن هم با طول بیش‌از 48 کیلومتر همانند اکثر پل‌های طولانی دنیا، بخشی از خط قطار تندرو پکن – شانگهای محسوب می‌شود که در سال 2010 افتتاح شده‌است.

4- پل جدید یولانوفسک:

این پل هم روی رودخانه ولگا در روسیه کشیده شده تا شهر اولیانوفسک را به سمت شرقی استان اولیانوفسک وصل کند. پل با طول ۱۹٫۹۸ کیلومتر، دومین پل طولانی روسیه و یکی از طولانی ترین پل های اروپا است.

بیشتر بخوانید:  چگونه اطلاعات‌مان در اینستاگرام را دانلود کنیم؟

1967999709 10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

پل جدید یولانوفسک

5- پل پنانگ:

اگر این پل نبود هیچ وقت نمی توانستید از راه جاده ای خودتان را از مالزی به جزیره زیبای پنانگ برسانید. این پل دو مسیر رفت و برگشت دارد و در قسمتی از آن جایی مخصوص برای گرفتن عوارض از خودروهای عبوری قرار گرفته است. این پل با ۱۳٫۵ کیلومتر طول، طولانی ترین پل مالزی و چهارمین پل طولانی جنوب شرقی آسیا است.

1760132318 10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

پل پنانگ یکی دیگر از پل های طولانی جهان

6- پل جوبیلی پارک وی:

پل «جوبیلی پارک وی» یک جفت پل بتونی موازی است که ایالت های مختلف آمریکا را به هم وصل می کند. این پل حدود ۱۲ کیلوکتر طول دارد و در سال ۱۹۷۸ افتتاح شده است.

2568050655 10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

پل جوبیلی پارک وی

7- پل بیجینگ:

این پل بخشی از پروژه‌ی عظیم خط آهن تندروی پکن به شانگهای است. طول این پل 48,158 متر می باشد.

8- پل ساتوروف:

شهر ساتاروف روسیه پلی دارد که روی رودخانه ولگا کشیده شده و در زمان افتتاح در سال ۱۹۶۵ طولانی ترین پل این ناحیه بود. طول این پل حدود ۲۸۰۳ متر است و شهر ساتاروف در غرب رودخانه ولگا را به شهر انگلس در سمت شرق رودخانه وصل می کند.

بیشتر بخوانید:  پیراهن چهارخانه زنانه و دخترانه | بهترین مدل های لباس زنانه + راهنمای ست کردن

2867922151 10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

پل ساتاروف طولانی ترین پل روسیه

9- پل Aizhai:

طولانی ترین پل جهان برای حل معضل ترافیک در یکی از استان های کوهستانی چین ساخته شده است که هزینه ای بیش از 170 میلیون پوند در بر داشته است. پل “Aizhai” به طور رسمی در مارس 2012 برای حل معضل ترافیک افتتاح شد؛ طول این پل بیش از 1176 متر است و ارتفاع آن به 336 متر می رسد.

3592641091 10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

پل Aizhai طولانی ترین پل جهان

10- پل کنفدراسیون:

در فصل زمستان گذشتن از روی این پل تجربه ای خاص و منحصربفرد است چون در این فصل از سال تنگه نورتامبرلند در کانادا کاملا یخ می زند. از این پل برای اتصال استان Brunswick و جزیره «پرینس ادوراد» استفاده می شود و زمستان ها لقب «طولانی ترین پل دنیا روی یخ» را می گیرد.

3141051080 10 مورد از طولانی ترین پل های جهان

پل کنفدراسیون طولانی ترین پل دنیا روی یخ

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی ایرج راد + عکس

  ایرج راد بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون   بیوگرافی و عکس های ایرج …