چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)

%name چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)

فیشیال صورت در منزل

فیشیال و پاکسازی صورت در منزل

فشیال صورت یک شیوه مدرن درمان پوستی می باشد که منفذهای پوست را پاکسازی و سلول های مرده پوست را از بین برده و سبب جوانسازی و تغذیه پوست صورت شده و به آن ظاهری شاداب تر ؛ جوانتر و سالم تر می بخشد .اگر شما هم متمایل‌شدن دارید که از مواد طبیعی برای انجام فشیال استفاده نمایید در ادامه این مطلب، روش و مراحل انجام فیشیال صورت در منزل را دنبال نمایید.

فواید فیشیال

فیشیال پوست منفعت های زیاد زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

– پاکسازی کامل پوست

– کوچک کردن منفذهای باز پوست

– افزایش نم پوست

– درمان اکنه و جوش های سرسیاه و سرسفید و عمیق

– کاهش چین و چروک و لیفت پوست

آموزش انجام فیشیال صورت در خانه

شستشو و پاک کردن پوست صورت

در مرحله نخست از فیشیال صورت ابتدا باید باید هرگونه الودگی و چربی را به وسیله مواد شوینده را از سطح پوست صورت پاک کنید. در غیر اینصورت مواد به خوبی جذب پوست نخواهند شد.

%name چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)

مراحل فیشیال صورت در خانه

بخور دادن

داخل ظرفی ۲ لیوان آب را با یک قاشق غذا خوری بابونه مخلوط نموده وروی شعله گاز قرار دهید تا کاملاً به جوش بیاید. آنگاه از روی شعله برداشته وبه وسیله ی یک حوله که روی سر می اندازید صورتتان را ۲۰ لحظه بخور دهید تا کاملاً منفذ های پوستی باز شده و دانه های سر سیاه برای بیرون امدن از زیر پوست آماده شوند.میتوانید در کاسه بخور چای سبز و چوب دارچین بیاندازید تا هم عملکرد بهتری و رایحه بهتری را تجربه کنید.

لایه برداری

الودگی ها، سلول های مرده و… سطح پوست شما را در برگرفتند به همین علت لایه برداری بخش زیاد مهمی از نگهداری پوست شماست. در این مرحله با انواع آنزیم ها پوست لایه برداری میشود و هم زمانه با ماساژ و بخور، به اثربخشی بیشتر لایه بردارها کمک میشود.

لایه برداری در فیشیال پوست صورت به دو شکل شیمیایی و فیزیکی انجام می شود. در نوع شیمیایی، شما میتوانید با استفاده از کرم های لایه بردار مثل کرم اسید میوه و یا مواد طبیعی ديگر مثل ماسک های خانگی، اقدام به لایه برداری ملایم از سطح پوست خود کنید. همینطور در نوع فیزیکی آن میتوانید از وسایل مخصوص این کار مثل میکرودرم های خانگی استفاده کنید. با این کار سلول های مرده از سطح پوست جمع آوری می شوند.

%name چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)

چگونه به پوست خود برسیم

تخلیه جوش ها

در این مرحله، در صورت نیاز، جوش هاى سر سیاه و سر سفید پوست شما تخلیه مى شوند. آستانه ى تحمل درد در هر فردى، در مرحله تخلیه، گوناگون می باشد. این فرآیند براى کسانى که پوست نازک یا حساسى دارند امکان دارد ناراحت کننده باشد. چنانچه این فرآیند بطور درست انجام نشود، امکان دارد مویرگ هاى صورت پاره شوند و یا تغيير رنگ در بخش هایى از صورت اتفاق بیفتد.

استفاده از تونر

به وسیله تونر یا مواد منقبض کننده، منفذهای باز پوست که الودگی از آن برداشته شده و پاک شده اند بسته می شوند.

بیشتر بخوانید:  معرف انواع ماسک ضد لک و روشن کننده پوست خانگی

ارام سازی و ماساژ دادن پوست صورت

در این مرحله شما میتوانید با استفاده از روغن ها و کرم های طبیعی پوست صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. ماساژ دادن پوست سبب افزایش جریان خون در زیر پوست، جذب بهتر مواد مفید و نیز آرام شدن پوست صورت خواهد شد.

ماسک صورت

برای این مورد لازم می باشد تا نخست یک ماسک خانگی مناسب با نوع پوست خود تهیه کرده و سپس بر روی پوست خود بگذارید تا پاکسازی صورت اتمام شود.

روش تهیه ماسک برای پوست خشک و معمولی:

برای تهیه ماسک پوست خشک، ۱/۳ فنجان پودر کاکائو را بهمراه نصف فنجان عسل و ۳ قاشق غذاخوری خامه و ۳ قاشق غذاخوری پودر جو دو سر مخلوط نموده و بر روی پوست خود قرار دهید. این ماسک می بایست حدود نیم ساعت بر روی پوست قرار گیرد. بعد از این مدت میتوانید به کمک آب ولرم آنرا شست و شو دهید.

روش تهیه ماسک برای پوست چرب:

برای پوست های چرب پیشنهاد می شود که نصف فنجان تمشکی که به صورت پوره شده می باشد را بهمراه ۱/۴ فنجان پودر جو دوسر و ۱/۴ فنجان عسل به خوبی مخلوط نمایید و بر روی پوست خود به مدت نیم ساعت قرار دهید.

البته در نظر داشته باشید که پیش از گذاشتن ماسک بر روی صورت قطعاً آنرا بر روی بخش کوچکی از پوست امتحان نمایید تا سبب قرمزی، خارش و التهاب نشود.

مرطوب کننده

در آخر از یک کرم دارای ویتامین و مواد معدنی روی پوست صورت و گردن خویش استفاد کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از مرطوب کننده پیش از رفتن به تختخواب لازم و ضروری می باشد.

برای پوست های خشک، پاک کننده های ملایم و بدون الکل مناسب هستند. ولی پوست های مستعد اکنه، به شوینده ای دارای بنزوئیل پراکسید نیاز دارند. برای عملکرد گیری بهتر، این موارد را یکبار در هفته شب ها انجام دهید. با پاکسازی به پوست خود اجازه نفس کشیدن خواهید داد و در عملکرد تازگی و شادابی را به پوست خود خواهید بخشید.

نکات مهم پاکسازی صورت در خانه:

– قطعاً در مکان های رویش مو هم عملیات پاکسازی پوست را انجام دهید برای این که در این بخش ها هم امکان شکل گیری اکنه وجود دارد.

– مناسب ترین آب برای شست و شو صورت، آب ولرم می باشد. چنانچه آب زیاد داغ باشد، پوست خشک شده و اگر زیاد سرد باشد، الودگی ها بر روی پوست باقی خواهند ماند.

– در زمانه پاکسازی صورت در خانه سرعت نکنید و با توجه و آرامی پوست صورت و گردن خود را ماساژ داده و لایه برداری نمایید.

– پس از پاکسازی از شوینده مطلوب با نوع پوست خود استفاده نمایید تا اثرات ماسک، لایه بردار ها یا اسکراب ها را از بین ببرد.

بخور دادن پوست را فراموش نکنید برای این که این مورد میتواند منفذهای بسته پوست را خيلي سریع باز کند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …