پروژه آماده ترنزیشن چیست و چه کاربردی دارد

ترنزیشن یک کلمه انگلیسی است که معنای آن گذر زمان در حالت تدریجی یا آهسته از یک بخش به بخش دیگر میباشد. ولی در صنعت ساخت فیلم میتوان آن را یکی از عوامل فیلمسازی در نظر گرفت. از ترنزیشن برای وصل کردن دو صحنه یا فریم مجزا میتوان استفاده کرد. در اصل معنای ترنزیشن یعنی پایان یافتن تدریجی یک صحنه و شروع صحنه‌ای دیگر.

ervg4pmkhp45khjo i4yju04yn045uy95u 1 300x169 پروژه آماده ترنزیشن چیست و چه کاربردی دارد

نوع ارتباط دادن این دو صحنه باهم است که مانع از سردرگمی مخاطب میگردد. این ترنزیشن‌ها انواع گوناگونی دارند و براساس نوع صحنه و فیلم‌ها و سلیقه افراد مورد استفاده قرار میگیرند. ساختن یک پروژه ترنزیشن در بین صحنه‌ها و فریم‌های یک فیلم کار سختی است و نیازمند تجربه زیاد و ذوق هنری فیلمسازی میباشد، که تمامی این موارد به واسطه تمرین‌های زیاد و مشاهده نمونه کارهای فراوان بدست آمده است. برای همین موضوع فیلمسازها باید آشنایی با ترنزیشن‌ها و انواع آن‌ها داشته باشند.

انواع پروژه ترنزیشن

امروزه کاربران ترنزیشن‌های گوناگونی طراحی کرده و روانه اینترنت میکنند که شامل مواردی همچون: ترنزیشن رنگ، ترنزیشن تصویر میانی، ترنزیشن صوتی، ترنزیشن تصویری و دیالوگ میباشد. هر کدام از این موارد درانواع فریم‌ها جهت رفع پرش ناگهانی مورد استفاده قرار میگیرد.

هر روز تعداد زیادی از کاربران برای دانلود پروژه آماده ترنزیشن به سراغ اینترنت میروند و تلاش میکنند که محصول خود را از این طریق پیدا نمایند. اما ما پیشنهاد میکنیم جهت دانلود ترانزیشن برای افترافکت به سایت ادوبیش مراجعه کنید و حتی با مراجعه به این سایت میتوانید از دیگر محصولات این سایت مانند پروژه آماده افترافکت، پروژه آماده پریمیرو… استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  سنگ های معدنی را چگونه برش میزنند؟

شناخت لفظ اصلی Transition

این کلمه در زبان فارسی با تلفظ ترنزیشن صحیح است ولی برخی از افراد به آن ترنسیشن، ترانزیشن، ترانسیشن نیز میگویند که این کلمات اشتباه است پس شما سعی کنید کلمه درست را بیان کنید.

منظور از ترانزیشن در ویدیو چیست؟

ترنزیشن در ویدیو مانند یک افکت یا میتوان گفت یک تکنیک میباشد. ترنزیشن در هنگامی که شما در حال ویرایش فیلم یا تولید فیلم هستید اجرا میگردد که به آن پست پروداکشن میگویند. وظیفه اصلی ترنزیشن وصل نمودن صحنه‌ها ونماها و انتقال آن‌ها از مرحله‌ای به مرحله دیگر است.

برای مثال وقتی کسی میخواهد ویرایش فیلم را انجام دهد و از یک نما به نمای دیگری برود از ترنزیشن استفاده میکند. زمانی که در میان فیلم ویا مدیا یک برش یا کات وجود داشته باشد آن را با ترنزیشن به هم متصل میکند.

چگونگی اجرای ترنزیشن

فرضمان را در این میگذاریم که شما با دوربین خود تعدادی عکس گرفته‌اید و میخواهید این تعداد را در کنار هم قرار دهید و به همراه یک موزیک، ویدیوی دلخواه خود را بسازید. با ترانزیشن قطعا میتوانید این کار را انجام دهید در بین ویدیوها بریدگی یا پرشی وجود خواهد داشت ولی با استفاده از پروژه آماده ترنزیشن میتوانید یک افکت جذاب جایگزین کنید تا ویدیوی کامل‌تر و زیباتر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  با روشهای لوله کشی آبرسانی در ساختمان آشنا هستید؟

انواع مدل‌های ترنزیشن

43ctk34p9nuyv359jyo53uyn395nt9 1 300x169 پروژه آماده ترنزیشن چیست و چه کاربردی دارد

در صنعت ساخت ویدیو و تلویزیون مدل‌های مختلفی از ترنزیشن وجود دارد اما بعضی از تزنزیشن‌ها بسیار پرکاربرد هستند و بیشتر توسط ویرایشگران ویدیو مورد استفاده قرار میگیرند. که یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین ترنزیشن Fade in / Fade Out  میباشد که بیشتر حرفه‌ای‌ها و مبتدی‌ها از این ترنزیشن استفاده میکنند.

چند مور از ترنزیشن‌های پرکاربرد:

1.سیاه Deep to black

2.سفید Deep to white

3.دیزالو Dissolve یا حل شونده

4.وایپ Wipe یا پاک کننده

5.شلاقی Whip pan

6.زوم Zoom

7.فید رنگی Fade Color

نکاتی از اجرای ترنزیشن برای تاثیر بهتر

برخی‌ها از ترنزیشن‌های بالا اطلاعاتی داشتند اما هر چه بیشتر آشنا شوید نکات بیشتری در مورد ترنزیشن‌ها متوجه میشوید بعضی از نکات برای یک ویرایشگر:

1)همانند یک ویرایشگر تازه‌کار برای هر کات یا برشی یک ترنزیشن متفاوت قرار ندهید تلاش کنید در یک بازه زمانی مشخص از یک نوع ترنزیشن استفاده کنید.

2)بیشتر حرفه‌ای‌ها فقط زمانی که میخواهند داستانی را توضیح دهند از ترنزیشن استفاده میکنند. سعی کنید هر ترنزیشن را در هر برشی استفاده نکنید چون ترنزیشن‌ها باید با داستان و هدف اصلی شما هماهنگ باشند.

بیشتر بخوانید:  چگونه یک گچ کار ماهر شویم؟

3)ترنزیشن‌ها انواع مختلف و جذابی دارند ولی بسته به کاری که انجام میدهید افکت‌های ساده وجود دارند که برای انتقال احساسات به مخاطب موثرتر اند.

evpbl45yi5uj45noiyh85uy965i7u 1 300x169 پروژه آماده ترنزیشن چیست و چه کاربردی دارد

نکته قابل توجه در مورد ترنزیشن‌ها:

استفاده زیاد از آن‌ها نشانگر آماتور بودن شماست و به صورت کلی زیاده روی در ترنزیشن‌ها باعث انحراف ذهنی مخاطبین میشود و این کار مخاطب را از داستان اصلی فیلم نیز دور میکند. اگر از ترنزیشن‌ها به موقع و صحیح استفاده شود یک پیوستگی عالی برای داستان ایجاد میکند و مخاطب را با فیلم همراه میسازد.

چطور یک ترنزیشن بسازیم؟

احتمالا بعد از دیدن ترنزیشن‌ها شما هم علاقمند به ساخت ترنزیشن جدیدی شده‌اید. تا به امروز هزاران پروژه آماده ترنزیشن ساخته شده که هر کدام حالت‌های مختلفی را به نمایش گذاشته‌اند.لازم به ذکر است که برخی از این ترنزیشن‌ها نصبی هستند و برخی دیگر را میتوانید از سایت‌های مختلف دانلود کنید که هر کدام از این موارد برخی مزیت‌ها و معایب نیز دارند.

برای ساختن پروژه ترنزیشن اختصاصی چندین موضوع مهم را باید رعایت کنید:

  • آموزش دیدن نرم‌افزار ویرایش ویدیو از پایه
  • ایده پرداز باشید
  • خلاقیت را از دست ندهید
  • هنر خود را دائما آپدیت کنید

مطلب پیشنهادی

فرصت شغلی در زمینه فروش لوازم خطوط معادن

شرکت جاسپر سنگ شکن: پیشرو در تأمین قطعات و لوازم معدنی شرکت جاسپر سنگ شکن …