نکات مهم درباره گردبر ورق طبق تجربه مدیر عامل ماشین سازی عبدالله زاده

woemtc930it95pujny896vbyn984vj 169x300 نکات مهم درباره گردبر ورق طبق تجربه مدیر عامل ماشین سازی عبدالله زاده

امروزه در صنایع تولیدی سعی بر آن است تا دخالت نیروی انسانی در فعالیت های حساس و مهم به جهت جلوگیری از آسیب دیدگی ها و همچنین بالا رفتن سرعت تولید به کمترین حد خود برسد. با اختراع ماشین آلات صنعتی متفاوت، کارها آسان تر شد و قسمت سخت ماجرا روی دوش ماشین آلات افتاد؛ ماشین آلاتی که علاوه بر ارزش بالا، قیمت بالایی نیز دارند پس لازم است قبل از خریداری ماشین آلات با نکات مهم در مورد آن ها آشنا باشید.

در همین راستا با جناب آقای مهندس عبدالله زاده مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده گفتگویی در زمینه ماشین آلات صنعتی داشتیم:

  • جناب عبدالله زاده به عنوان سوال اول، بفرمایید که نورد چیست و چه کاربردی دارد؟

نورد یا رولینگ یکی از فرایند های شکل دهی ورق است که با استفاده از دستگاه نورد انجام می شود. هدف از انجام نورد، گرد کردن یا نیم دایره یا به حالت کمان در آوردن ورق است.

دستگاه نورد ورق گیربکسی از سه غلطک تشکیل شده که ورق با عبور از بین این غلتک ها به سایزهای مختلف گرد یا نیمکره هلالی می شود. این غلتک ها در خلاف جهت یکدیگر می چرخند و از این طریق انرژی لازم برای فرایند نورد را فراهم می کنند.

  • آیا نورد فقط مختص ورق های فلزی است و یا برای مواد دیگر نیز کاربرد دارد؟

استفاده از نورد ( نورد پروفیل و لوله ، نورد نبشی ، نورد تیرآهن ، نورد ورق ) تنها به ورق های فلزی محدود نشده و می توان این فرایند را برای موارد دیگر نیز به کار برد. یکی از پرکاربرد ترین استفاده های دستگاه نورد، مربوط به مقاطع پروفیل و لوله است. لوله و پروفیل ها را می توان به حالت دایره و کمان در آورد. با استفاده از نورد پروفیل و لوله می توان این منابع اتصال را به ابعاد دلخواه و استاندارد در آورد.

بیشتر بخوانید:  تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن

نورد تیرآهن نیز یکی از روش هایی است که در کارگاه های زیادی انجام می شود. نورد تیرآهن را می توان به دو روش نورد سرد و نورد گرم انجام داد.

  • جناب عبدالله زاده چند وقتی است که واژه گردبر ورق بین اهالی صنعت ماشین سازی هیاهوی زیادی به پا کرده است. لطفا در مورد گردبر ورق و کاربرد هر یک از انواع آن توضیح دهید.

با استفاده از دستگاه گردبر ورق می توان ورق ها را به صورت گرد برش و فرم داد. ورق ها شکل و فرم های مختلفی دارند که در برخی مواقع نیاز به تغییر شکل آن ها وجود دارد. در مواردی که نیاز به برش گرد باشد، می توان از گسکتبر یا همان گردبر ورق استفاده کرد. گردبر ورق فلزی به عنوان یکی از پرکاربرد ترین انواع گردبر، دارای یک کمان متحرک برای برش سایزهای مختلف و 2 عدد تیغه که روی یکدیگر قرار می گیرند می باشد.

گردبر ورق در انواع مختلفی ساخته می شود تا پاسخگوی نیازهای متفاوت صنایع تولیدی باشند. در یک دسته بندی کلی، انواع گردبر ورق به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شوند که گردبر ورق دستی نیازمند آن است تا یک نیروی انسانی با وارد کردن نیروی مورد نیاز روی ورق، فرایند گردبری را تکمیل کند. در نقطه مقابل نیز گردبر ورق برقی را داریم که با دریافت جریان برق از منبع تغذیه، بسیاری از فعالیت ها را به صورت خودکار انجام می دهد.

بیشتر بخوانید:  چگونه یک گچ کار ماهر شویم؟

– لطفا در مورد دستگاه اره نواری و کاربرد آن توضیحاتی ارائه دهید.

اره نواری دستگاهی است که به کمک آن می توان مقاطع فولادی و استیل را برش داد. دستگاه اره نواری از دو فلکه تشکیل شده و تیغ اره روی آن ها سوار می شود. فلکه های اره نواری (اره نواری دستی و اره نواری تمام اتوماتیک ) توسط موتور گیربکسی به چرخش در آمده و از این طریق برش انجام می شود.

lvkj35nioyu594ovyjng45oijhoi 300x222 نکات مهم درباره گردبر ورق طبق تجربه مدیر عامل ماشین سازی عبدالله زاده

– لطفا بفرمایید رول کن ورق چه کاربردی در صنایع دارد؟

در صنایع گاهی مواقع لازم است ورق های برش خورده توسط قیچی غلطکی به شکل استوانه ای در آید. با استفاده از رول کن می توان ورق های قوس دار را به شکل استوانه های توخالی در آورد. انواع دستگاه رول کن شامل رول سه غلطک و رول صفرزن به خوبی می توانند به صنایع در انجام فعالیت هایشان کمک کنند.

  • قیمت نورد به چه عواملی وابسته است؟

نورد به روش های مختلف و روی موارد مختلفی اعمال می شود؛ بنابر این بیان یک عدد واحد به عنوان قیمت نورد امری نشدنی است. برای تعیین قیمت نورد، باید ابتدا مشخص کرد که نورد به روش گرم انجام می شود یا نورد سرد. در ادامه باید گفت هرچه ضخامت عنصر ورودی به دستگاه نورد بیشتر باشد، نیرو و منابع بیشتری برای فرایند رولینگ به کار می رود و در نهایت قیمت نورد بالاتر می رود.

  • جناب عبدالله زاده لطفا در مورد مجموعه ای که مدیریت می کنید و شرح فعالیت های آن هم کمی برای خوانندگان این مصاحبه توضیح دهید.
بیشتر بخوانید:  ازدحام، رازبقای پنگوئن ‌ها (+عکس)

ماشین سازی عبدالله زاده فعالیت خود را در سال 1370 در زمینه توزیع و فروش انواع ماشین آلات صنعتی آغاز کرد. در طی این 30 سال فعالیت، عمده فعالیت ماشین سازی عبدالله زاده (ارائه کننده نورد ، گردبر ورق ، اره نواری ، رول کن ورق ) روی ماشین آلات صنعتی منعطف بوده و همواره با استقبال فوق العاده ای از سوی مشتریان عزیز مواجه بوده ایم.

علاوه بر فروش ماشین آلات صنعتی، تیم فنی ماشین سازی عبدالله زاده آماده انجام خدماتی نظیر نصب و راه اندازی و آموزش های لازم در مورد کارکرد ماشین آلات است.

در 3 دهه فعالیت مجموعه ماشین سازی عبدالله زاده، احترام به مشتری اولویت اول ما بوده است. در وهله بعدی سعی کرده ایم خدمات و محصولاتی که ارائه می دهیم در بالاترین کیفیت ممکن باشد تا علاوه بر جذب اعتبار برای نام برند ماشین سازی عبدالله زاده، توانسته باشیم قدمی هر چند کوچک در مشتری مداری و پیشبرد صنعت کشور داشته باشیم.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در مورد محصولات و خدمات ماشین سازی عبدالله زاده، می توانید به وبسایت ماشین سازی عبدالله زاده مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …