عایق بندی موثر و کاربردی ساختمان با استفاده از عایق الاستومری و فوم الاستومری

dffghptkyiv3095y90345 300x300 عایق بندی موثر و کاربردی ساختمان با استفاده از عایق الاستومری و فوم الاستومری

رشد روزافزون جمعیت جهان موضوعی اجتناب ناپذیر است که هیچ کسی امکان جلوگیری از آن را ندارد. نتیجه متولد شدن انسان های جدید، بالارفتن تقاضا و نیاز برای منابع مختلف است که در این بین انرژی و اقسام آن مهم ترین آن ها هستند. در سالیان اخیر و با افزایش مصرف انرژی، مشکل کمبود انرژی شدیدتر از قبل به چشم می آید و به منزله هشداری بزرگ برای تمام جوامع به شمار می رود. انرژی بازیافت پذیر نیست پس لازم است تا با به کارگیری تمهیدات و تکنیک هایی هوشمندانه تا حد امکان در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم تا هدیه طبیعت برای همگان و نسل های بعدی به آسانی در دسترس باشد. یکی از راه های صرفه جویی در مصرف انرژی، استفاده از عایقات و انجام فرایند عایق کاری است که اهمیت و ارزش بالای آن امروزه از هر زمان دیگری مشخص است. در همین راستا تصمیم گرفتیم تا با جناب آقای مهندس فرج اللهی مدیرعامل محترم مجموعه ایزیدم ایران (فعال در زمینه تولید و توزیع انواع عایق الاستومری) مصاحبه ای ترتیب داده و کمی دقیق تر به موضوعات بنگریم.

– جناب فرج اللهی اگر موافق باشید ابتدا در مورد عایق کاری صحبت کنیم. لطفا توضیح دهید عایق کاری چگونه انجام می شود و چه مزایایی به همراه دارد؟

عایق کاری فرایندی است که طی آن از نفوذ عوامل مختلف از خارج به داخل و یا از داخل به خارج جلوگیری می شود. فرایند عایق کاری معمولا به منظور جلوگیری از رطوبت صورت می گیرد با این حال عایق کاری را می توان  برای جلوگیری از حرارت، سرما و صوت نیز به کار برد و نتایج دلچسبی کسب کرد.

بیشتر بخوانید:  آیا ترجمه پس از مدتی باطل و فاقد اعتبار می‌شود؟

 

– معروف ترین محصول مجموعه ایزیدم ایران عایق الاستومری است که مانور فراوانی روی آن از جانب تیم بازاریابی این مجموعه داده شده است. لطفا توضیحاتی در مورد عایق الاستومری برای خوانندگان مرزان نیوز ارائه دهید.

عایق الاستومری یکی از انواع عایق های برودتی و حرارتی است که از مواد انعطاف پذیر داین، اتیلن، پروپیلن در ساخت آن استفاده می شود. عایق الاستومری به عنوان جایگزین عایق های سنتی کاربرد فوق العاده ای دارد و به سبب ویژگی های بی نظیری که دارد توانسته سهم زیادی از بازار را بدست آورد. عایق الاستومری با طبیعت سازگاری کامل دارد و به همین دلیل پشتیبانی و حمایت زیادی از سازمان های حفاظت از محیط زیست دریافت می کند. یکی دیگر از ویژگی های عایق الاستومری، این است که در هنگام سوختن هیچ گونه گازهای سمی از خود متصاعد نمی کند و در نتیجه خطری برای محیط زیست و یا سلامتی انسان ها وجود ندارد. از آن جا که عایق الاستومری مقاومت بالایی در برابر گرما، سرما، گردخاک و از همه مهم تر رطوبت دارد می توان از آن برای عایق سازی موارد ذکر شده استفاده کرد. عایق الاستومری در نمونه های رولی، ورقه ای، صفحه ای و بسیاری مدل های دیگر تولید می شود.

بیشتر بخوانید:  تصاویری شگفت انگیز که در مسابقه جهانی عکاسی از طبیعت برگزیده شدند

– جناب فرج اللهی در کاتالوگ محصولات ایزیدم ایران علاوه بر عایق الاستومری، توجه ویژه ای نیز به فوم الاستومری شده است. لطفا در مورد کاربرد فوم الاستومری نیز توضیحاتی ارائه دهید.

فوم الاستومری نوعی فوم از جنس لاستیک است که به دلیل ویژگی های مثبت فراوانی که ارائه می دهد از آن به عنوان جایگزین بهتر عایق های سنتی یاد می کنند. همچون عایق الاستومری، هدف از به کارگیری فوم الاستومری عایق سازی سطوح در برابر شرایط جوی و آب و هوایی است؛ چرا که فوم الاستومری در برابر سرما، گرما، رطوبت و گرد و خاک مقاومت بالایی دارد و انعطاف پذیری بالای آن باعث شده استفاده از آن در هر جایی امکان پذیر باشد.

ترکیب کردن فوم الاستومری و عایق های سلول باز مثل فوم پلی یورتان و پشم سنگ باعث می شود خاصیت آکوستیکی فوم الاستومری بالاتر رفته و بتوان از آن در استودیوها به عنوان عایق صوتی استفاده کرد.

از فوم الاستومری در عایقکاری انواع خودرو و ماشین های سنگین، زیرسازی استودیو، عایق بندی ساختمان ها و … استفاده می شود. به آن دست از عزیزانی که به حفظ بهتر محیط زیست اهمیت می دهند این مژده را می دهم که ترکیبات به کاررفته در فوم الاستومری کاملا با محیط زیست سازگار بوده و حتی در هنگام سوختن نیز گازهای سمی و مضر از خود متصاعد نمی کنند.

بیشتر بخوانید:  سرو غذا در کنار گورها، خلاقیت رستوران هندی

– خیلی ممنون بابت توضیحات جالب و کاربردی شما جناب شمس اللهی. امیدوارم افراد بیشتر و بیشتری نسبت به عایق سازی اماکن اقدام کنند و همه با هم در ذخیره انرژی تلاش کنیم. در انتها از شما خواهش می کنم در مورد عایق الاستومری ایزیدم و همچنین مجموعه ایزیدم ایرانیان نیز توضیحاتی ارائه دهید.

عایق الاستومری ایزیدم محصولی از کشور ترکیه است که به خوبی می تواند در برابر سرما، گرما و رطوبت از خود مقاومت نشان داده و از هدررفت انرژی جلوگیری کند. مجموعه ایزیدم ایران نماینده رسمی و قانونی عایق الاستومری ایزیدم ایران است که این محصول را به صورت بدون واسطه و به طور مستقیم از تولیدی به دست هموطنان عزیزمان می رساند. عایق الاستومری ایزیدم در انواع عایق الاستومری رولی، صفحه ای، لوله ای و عایق الاستومری ایزیدم با روکش آلومینیومی تولید می شود. عایق الاستومری ایزیدم متناسب با مکانی که قرار است در آن استفاده شود برش خورده و در قطرهای مختلف قابل سفارش است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عایق الاستومری ایزیدم و دریافت مشاوره می توانید به وبسایت ایزیدم ایران مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

خاکستر بادی در بتن

خاکستر بادی چیست؟ خاکستر بادی گروهی از مواد است که می تواند از نظر ترکیب …