طرز تهیه چیپس سبزیجات در منزل

%name طرز تهیه چیپس سبزیجات در منزل

چیپس سبزیجات

چیپس سبزیجات چیست و چگونه آن را درست کنیم؟

به جای استفاده از چیپس سیب زمینی که مملو از چربی و نمک میباشد می توانید از چیپس سبزیجات استفاده نمایید. این چیپس را می توانید با سبزیجاتی که دوست دارید درست کنید. این چیپس را می توانید با در نظر گرفتن سبزیجات مورد علاقه فرزندتان درست کنید.

چیپس سبزیجات یکی از خوراکی و تنقلات سالم میباشد که از سبزیجات گوناگون تهیه شده میباشد و می توان به جای چیپس های ناسالم کارخانه ای برای بچه ها درست کرد شما می توانید با خوردن این چیپس سبزیجات از ویتامین های گوناگون آن استفاده کنید و هم یک تنقلات سالم بخورید. شما می توانید چیپس سبزیجات را با توجه به فصل های گوناگون و میوه و سبزیجات گوناگون تهیه کنید تا در رنگ ها و مزه های گوناگونی این خوراکی خوشمزه و رنگی را داشته باشید.

شما می توانید به چیپس سبزیجات ادویه و نمک هم بزنید و می توانید بدون ادویه هم تهیه کنید. خوردن چیپس سبزیجات همراه با ماست و همراه با سوپ و انواع غذاها خیلی لذت آور میباشد و مهم تر اینکه خود شما آن را درست کردید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. شما می توانید از چیپس سبزیجات برای یک عصرگاهی و یا دورچین انواع غذاها استفاده کنید.

طرز تهیه چیپس سبزیجات خانگی خوشمزه

چیپس یکی از دوست داشتنی ترین تنقلاتی میباشد که بچه ها زیاد متمایل به استفاده از آن هستند اما چیپس های آماده و بسته بندی شده امکان دارد برای سلامت ضرر داشته باشند. چیپس های شرکتی روغن و مواد افزودنی خیلی زیادی دارند که می توانند بر سلامت اشخاص تاثیر بدی بگذارند.

می توانید با قدری صبر به هزیننه دادن و با استفاده از مواد سالم در منزل خودتان چیپس خانگی و چیپس سبزیجات تهیه کنید و در کنار لذت آشپزی از مزه خوراکی تهیه شده نیز لذت ببرید و در هزینه ها نیز تا قدر زیادی صرفه جویی کنید.

مواد لازم برای تهیه چیپس سبزیجات

– 1 رقم سیب زمینی

– 2 رقم هویج

– 1 رقم شلغم

– نمک مقداری

– روغن برای سرخ کردن

%name طرز تهیه چیپس سبزیجات در منزل

چیپس سبزیجات خانگی خوشمزه

طرز تهیه چیپس بادمجان

پیاز را خلالی خرد کنید و کمی روغن زیتون و فلفل و زیره به آن زده کنار بگذارید. قدری نمک به حلقه های بادنجان زده و ۱۵ لحظه بگذارید تا آبش گرفته شود.

جعفری را ریز خرد کرده با سیر خرده شده و یک مقدار فلفل مخلوط کنید. بادنجان ها را در سینی فر چیده رویش را با پیاز و جعفری پر کنید و به مدت ۲۵ لحظه در فر با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید. وسط پخت بادنجان ها را با چنگال پشت و رو کنید.

چیپس سبزیجات با کلم بروکلی

چیپس کلم بروکلی را باید در روغن سرخ کنید و بهترین شیوه برای این که روغن کمتری استفاده شود این میباشد که قطعه های کلم بروکلی را کوچک کنید تا زودتر بپزند.

مواد لازم چیپس کلم بروکلی

– کلم بروکلی خرد شده ۴ لیوان معادل ۳۲۰ گرم

– روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری

– پرک جو دوسر ۲ قاشق غذاخوری

– ادویه دلخواه ۱ پینچ

– نمک ۱ پینچ

– تخم مرغ ۲ رقم

نکات کلیدی در تهیه چیپس سبزیجات

هر چقدر حلقه سبزیجات درشت تر و کلفت تر باشد زمانه بیشتری برای خشک شدن آن نیاز میباشد.

برای استفاده از ماکروفر و سولاردم روی کانوکشن با دمای ۱۲۰ بگذارید تا نسوزد.

می توانید از دستگاه خشک کن میوه هم استفاده نمایید.

چنانچه سبزیجات را سرخ کرده دوست دارید می توانید داخل کمی روغن سرخ کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع غذا با گوجه ساده

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی طرز تهیه 8 نوع غذا با گوجه، از …