طرز تهیه انواع ترشی کلم قرمز

 %name طرز تهیه انواع ترشی کلم قرمز

طرز درست کردن انواع ترشی کلم

از ترشی کلم قرمز بیشتر برای دورچین غذا و … استفاده می شود. این ترشی خیلی سریع آماده می شود و به روش های گوناگون تهیه می شود.

طرز تهیه ی ترشی کلم شیرین :

مواد لازم برای ترشی کلم قرمز شیرین :

 شکر 7 قاشق غذاخوری
 نمک 1/5- 2 قاشق غذاخوری
 کلم 1 رقم
 سرکه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی کلم قرمز شیرین :

ابتدا یک کلم کوچک را خرد کنید و بشویید و بعد داخل آبکش بریزید، حدود یک و نیم الی 2 قاشق غذاخوری نمک روی آن ها بپاشید و آن را هم بزنید تا به نمک آغشته شود و حدود 1 ساعت به آن استراحت بدهید و هر 20 لحظه یکبار آن را زیر و رو کنید. تا آب آن خارج شود و بعد آن ها را داخل آبکش بریزید و فشار بدهید تا آب اضافی آن خارج شود. این کار سبب می شود که کلم ها رنگ آلبالویی و قشنگ تر بگیرند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مربای خرما خوشمزه و خانگی

سپس کلم ها و شکر را به صورت لایه لایه داخل ظرفی بریزید و سرکه را تا حدی که روی کلم ها را بپوشاند بریزید. و بعد در کاسه را بگذارید و حدود 2 ساعت به آن استراحت دهید. و بعد داخل شیشه هایی پاک و خشک بریزید و از آب آن روی کلم ها بریزید. و در شیشه را ببندید و داخل یخچال قرار بدهید و بعد از 2 روز می توانید از آن میل کنید.

درست کردن ترشی کلم قرمز :

%name طرز تهیه انواع ترشی کلم قرمز

درست کردن ترشی کلم قرمز شیرین

مواد لازم برای ترشی کلم :

کلم قرمز 1 رقم
سرکه به مقدار لازم
نمک 2 قاشق غذاخوری
گلپر به مقدار لازم
سیر 1 حبه
فلفل قرمز 1 رقم
بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مربای تمشک

طرز تهیه ترشی کلم قرمز :

ابتدا کلم را ریز خرد کنید و بشویید، و داخل آبکش بریزید زمانی که آب آن خارج شد حدود یک و نیم قاشق غذاخوری نمک روی آن بپاشید و زیر و رو کنید تا کلم به نمک آغشته شود. سپس 1 ساعت اجازه بدهید تا استراحت کنید در 1 ساعت حدودا 2 تا 3 بار آن را زیر و رو کنید و آن را داخل آبکش بریزید و فشار بدهید. تا آب بنفش آن خارج شود.

سپس سیر و فلفل و در صورت میل‌کردن گلپر را داخل کاسه بریزید و کلم ها را به آن افزایش کنید و بعد سرکه را به آن بیفزایید و آن را مخلوط کنید و بعد کلم ها را داخل شیشه هایی پاک و خشک بریزید و در آن را بگذارید و اگر شتاب دارید آن را در گوشه ای از منزل قرار بدهید و اگر شتاب ندارید آن را داخل یخچال بگذارید تا بعد از 2 روز می رسد.

%name طرز تهیه انواع ترشی کلم قرمز

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

نکاتی برای تهیه ترشی کلم :

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ترشی کلم سفید و قرمز به روش های متفاوت

می توانید سیر و فلفل و گلپر را از آن حذف کنید و به صورت آسان درست کنید. بعد از اینکه ترشی رسید آن را داخل یخچال نگهداری کنید تا به مرور روزگار دگرگونی رنگ ندهد.

برای تهیه ی ترشی کلم قطعا از سرکه سفید استفاده کنید. به دلیل اینکه ترشی شما خوش رنگ بماند.

بعد از اینکه آب کلم ها را گرفتید می توانید کلم ها را داخل شیشه یا کاسه مورد نظر بریزید و روی آن سرکه بریزید تا به صورت کامل روی ترشی را سیر بپوشاند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع ترشی خرفه

طرز تهیه ترشی خرفه طرز تهیه انواع ترشی با خرفه ترشی خرفه را میتوانید با …