سنگ های معدنی را چگونه برش میزنند؟

wrfckwrmpgnujv359bgy53ctg89u59g8y5398gy53ngiy3u5g8iu 300x200 سنگ های معدنی را چگونه برش میزنند؟

سنگ ها دارای درجه سختی های مختلفی هستند و بعنوان مثال سنگ تراورتن که ساختاری نرم دارد بسیار ساده تر از سنگ گرانیت که بسیار سخت است برش می خورد. اما شاید برای شما این سوال مطرح باشد که سنگ های معدنی زمانیکه هنوز بصورت یک کوه سنگی در ابعاد بزرگ هستند را چگونه برش می زند؟ برش سنگ در ابعاد کوچک که آماده کار بر روی پروژه های عمرانی است به سبب سایز کوچک و برش خورده و آماده سنگ به سادگی با بکارگیری دستگاه های برش سنگ و یا دستگاه های فرز در ابعاد کوچک و بزرگ صورت می پذیرد، اما این کار برای برش زدن سنگی که هنوز بخشی از یک کوه سنگی است عملا میسر نیست.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پادشاه زولوها درگذشت

جالب است بدانید برای برش زدن سنگ ها در ابعاد وسیع در معادن سنگ از نوعی سیم بکسل که به سیم برش الماسه شناخته می شود استفاده می شود. در این روش از الماس هایی که به شکل حلقه یا رینگ با سطح زبر و با بکارگیری متریالی مخصوص تولید می شود در فواصل کم و برابر بر روی سطح سیم برش الماسه استفاده می شود. با قرار گرفتن این سیم بر روی سطح سنگ و کشش سیم بین دو فک بصورت رفت و برگشتی در هر بار حرکت الماس سطحی سیم برش الماسه با برداشتن یک لایه پودری از سنگ به داخل آن نفوذ کرده و سبب برش سنگ می شود.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) در این هتل با خرس‌های قطبی زندگی کنید!

مشخصات فنی و مکانیکی سیم بکسل برش سنگ

سیم بکسل ها دارای مشخصات مکانیکی بسیار متنوعی هستند چرا که نه تنها در گرید های مختلف فولادی و استیل تولید می شوند بلکه دارای انواع بافت و ساختار، انواع مغزی مختلف، شکل های مختلف پروفیل مفتول، نوع خواب مفتول ها در هر استرند یا رشته از سیم بکسل و نوع آبکاری و روکش سطحی می باشند. از این رو سیم بکسل های اتصال کابین آسانسور دارای ساختاری متفاوت از سیم بکسل نتاب اتصال تاور کرین ها، یا سیم بکسل جرثقیل که در لیفتینگ بار بصورت اسلینگ بکار گرفته می شود می باشد دارای مشخصات منحصر به فردی نیز است.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) روز ملی فیل

fddbmjtrjnh0960uhj0964v9jh59ojho45njvgn5io4unhgoierjgo 300x225 سنگ های معدنی را چگونه برش میزنند؟

سیم برش الماسه یا سیم بکسل برش سنگ اولا در سایز 4.8 میلیمتر که مناسب برای برش سنگ و استاندارد تولید رینگ ها و الماس های سطحی نیز می باشد تولید می شود. متریال فولادی سیم بکسل برش سنگ از گرید و تنسایل 1960 نیوتن بر میلیمتر مربع تولید می شود که سطحی بالایی از تنسایل نسبت به گرید های سیم بکسل برای تولید سیم های روکش دار، سیم بکسل آسانسوری و حفاری می باشد. ساختار سیم برش الماسه برش سنگ در سنگ بری ها 6X7 یعنی دارای 6 رشته و 7 مفتول در هر رشته است. نوع پروفیل مفتول های این سیم بکسل نیز کامپکت بوده یعنی در قسمت بیرونی هر مفتول شکلی تخت دارد.

مطلب پیشنهادی

فرصت شغلی در زمینه فروش لوازم خطوط معادن

شرکت جاسپر سنگ شکن: پیشرو در تأمین قطعات و لوازم معدنی شرکت جاسپر سنگ شکن …