دستور تهیه انواع کیک و دسر با زرشک

طرز تهیه کیک زرشک تازه

wer.ctvmt54p3vu5y0994i 300x300 دستور تهیه انواع کیک و دسر با زرشک

مواد لازم:

زرشک نصف پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
شکر نصف پیمانه
وانیل یک سوم قاشق چایخوری
روغن مایع نصف پیمانه
شیر یک سوم پیمانه
آرد یک پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

برای درست کردن این کیک ابتدا زرشک را روی پارچه یا دستمال کاغذی پهن نمایید تا رطوبت اضافی‌اش خشک گردد. بعد سپس تخم مرغ، شکر و وانیل را پنج دقیقه با همزن بزنید. روغن مایع را افزوده و یک دقیقه  هم بزنید. سپس شیر را اضافه کرده و با همزن دستی و یسک کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم قاطی کنید(ویسک کنید) و در دو مرحله روی مواد الک نمایید و با همزن دستی ویسک کنید.توجه کنید که بعد از افزودن آرد و بیکینگ پودر نباید مواد را زیاد هم بزنید چون پف کیک می‌خوابد، خیلی کم در حد قاطی شدن مواد کافی است.

اکنون یک قاشق آرد در یک کاسه ریخته و زرشک‌ها را افزوده و به آرامی مخلوط کنید. سپس در یک صافی بریزید و اضافی آرد را بتکانید. بعد به مواد اضافه کنید و خیلی کم و آرام با لیسک فولد نمایید و در قالب بریزید.من رویش هم مقداری زرشک ریختم.

بعد در فری که از یک ربع قبل با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده اید قالب را قرار دهید تا زمانی که خلال دندان تمیز از کیک خارج شود.

پس از حدود 30 دقیقه پخت، چک کنید.

با خرید زعفران نگین از فروشکاه آذربو، به سفره هایتان رنگ و طعم متفاوتی ببخشید.

نکته:

ترشی این کیک کمتر از کیک آلبالو هست اما می‌توانید یک قاشق غذاخوری به اندازه، شکر اضافه کنید.
هر وفت خواستید از زرشک تازه استفاده کنید، حتماً اول آن را بشویید و بعد دون کنید.
مقدار زرشک را می‌توانید کمتر کنید.
حتما کف و دیواره قالب را با روغن جدا‌ کننده چرب کنید تا کیک به قالب نچسبد.
اگر خواستید این کیک را بدون فر درست کنید همین دستور را دقیق اجرا نمایید تنها در مرحله آخر داخل تابه یا قابلمه بریزید و در آن را دمکنی و زیر آن شعله پخش کن قرار داده و صبر کنید تا با حرارت کم بپزد. فقط حرارت خیلی کم نباشد زیرا کیک نمی‌پزد، همین‌طور دقت نمایید اندازه قابلمه مناسب باشد تا ارتفاع کیک زیاد نشود زیرا اگر کیک قطور باشد ممکن است دیر بپزد و پف کیک بخوابد.

طرز تهیه کیک زرشک با کرم پاتی‌سیر!

آیا تا به حال کیک با زرشک خورده اید؟ در این مطلب می خواهیم زرشک که جزو مواد سنتی به حساب می آید را با کرم پاتیسیر که مدرن است، در یک جا کنار هم قرار دهیم!

آیا تا به حال کیک با زرشک خورده اید؟ در این مطلب می خواهیم زرشک که جزو مواد سنتی به حساب می آید را با کرم پاتیسیر که مدرن است، در یک جا کنار هم قرار دهیم!

می توانید با خرید سرگل از سایت آذربو بهترین عطر و طعم را در خانه داشته باشید.

مواد لازم:

آرد: ۱۵۰ گرم

آرد ذرت: ۲۵ گرم

کره: ۱۵۰ گرم

پودر شکر: ۱۵۰ گرم

وانیل: ۱ قاشق چایخوری

پودر بادام: ۱۰۰ گرم

زرشک: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:  خرید دوربین مداربسته بیسم بر روی موبایل irancctv.center

تخم‌مرغ: ۲عدد
کرم پاتی‌سیر: به میزان لازم

روش تهیه:

  • ابتدا کره و پودر شکر را به همراه وانیل با همزن برقی می‌زنیم تا کمی پف کند؛ سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی اضافه می‌کنیم و تا جایی که مواد یکدست شوند هم می‌زنیم.
    ۲. در این مرحله کرم پاتی‌سیر را اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم و در آخر آردها، پودر بادام و زرشک را داخل مواد می‌ریزیم و تا جایی که یکدست شوند با هم مخلوط می‌کنیم.
    ۳. مایه را داخل یک قالب به ابعاد ۲۵۳۵ پهن می‌کنیم و به مدت ۴۵ دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم قرار داده، می‌پزیم. در نهایت روی کیک را با پودر شکر تزیین می‌کنیم.

32rc.24tm3nothn34octj42 257x300 دستور تهیه انواع کیک و دسر با زرشک

مواد لازم برای تهیه مربای زرشک

طرز تهیه زرشک خانگی :

زرشک را پاک کنید، چند بار با آب سرد شستشو دهید و بعد داخل کاسه ای بریزید، داخل کاسه را با آب کاملا سرد پر کنید، طوری که آب روی زرشک را بپوشانید و زرشک ها را به مدت 2-3 ساعت در آب بخیسانید تا گرد و خاک باقیمانده روی دانه های زرشک کاملا ته نشین شود .
بعد زرشک را آبکش کنید، به آرامی شستشو دهید و 200 گرم از شکر را لابه لای زرشک بپاشید و  به مدت5-6 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا هم آب بیندازد و هم مزه دار شود.

برای خرید زعفران از کشاورز در تهیه زرشک پلو میتوانید به فروشگاه آذربو مراجعه کنید.

باقیمانده شکر را آسیاب کنید تا نرم شود بعد با یک و نیم لیتر آب ولرم و آب حاصله از زرشک و شکر مخلوط کنید، داخل یک قابلمه لعابی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شربت بجوشد . ( با درب باز ) وقتی شربت جوشید، زرشک را داخل شربت بریزید. دقت کنید که اصلا مربا را هم نزنید. برای مخلوط کردن مواد دسته های قابلمه را بگیرید و با حرکت دادن قابلمه، مواد را مخلوط کنید . (هم زدن مربای زرشک در این مرحله هم باعث وا رفتن زرشک ها می شود و هم رنگ مربا را تیره میکند)
اواخر طبخ مربا وانیل را به مواد اضافه کنید و با یک قاشق استیل خشک و تمیز، به آرامی مواد را مخلوط کنید. به محض قوام آمدن مربا، حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید، قابلمه حاوی مربا را با درب باز در مجاورت هوا قرار دهید تا خنک شود و بعد داخل شیشه مورد نظر بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید .
لازم به توضیح است که مربای زرشک بر خلاف انواع دیگر مربا، به محض پختن آماده مصرف نیست و حداقل دو روز باید در یخچال بماند تا قابل استفاده شود .

  • مقدار شکر ذکر شده در این دستور طعم مربا را خیلی شیرین نمیکند و مربا در نهایت طعمی نسبتا متعادل دارد. در صورت تمایل به شیرین تر شدن مربا می توانید مقدار شکر را تا یک کیلو و پانصد گرم (حداکثر) افزایش دهید.
    به طور معمول برای تهیه مربا از میوه های ترش، در ازای هر یک کیلو گرم میوه از یک کیلو گرم شکر استفاده میشود . ولی در مورد زرشک چون ترشی آن کمی بیشتر از حد معمول است در این دستور مقدار زرشک 200 گرم بیشتر از حد متعارف است.
    در مورد میوه های شیرین نیز معمولا در ازای هر یک کیلو گرم میوه از 700 گرم شکر استفاده میشود. این یک قاعده کلی است و مسلما مقادیر یاد شده بسته به ذائقه خانواده میتواند تا حدی تغییر کند .
    بعد از اتمام مراحل پخت تمام مربا ها، همیشه صبر کنید مربا خنک شود و بعد آنرا به ظرف مورد نظر انتقال دهید. ولی برای پائین آوردن دمای مربا بهتر است از یخچال استفاده نکنید.
    استفاده از آبلیمو در اواخر طبخ اکثر مربا ها امریست بدیهی و برای جلوگیری از شکرک زدن مربا کاربرد دارد ولی در مورد مرباهای ملس یا کمی ترش تر نیازی به این کار نیست .
    در ضمن یکی از شایع ترین علل شکرک زدن مربا جوشیدن بیش از حد مربا است. البته در صورتی هم که مربا به اندازه کافی حرارت ندیده و نجوشیده باشد امکان کپک زدن آن وجود خواهد داشت . پس لازم است به زمان جوشاندن مربا کاملا توجه کنید.
    آسیاب کردن شکر به این دلیل است : در زمان کوتاه طبخ این مربا، ممکن است شکر خوب با آب مخلوط نشود و در انتها باعث شکرک زدن مربا شود . بهتر است اول شکر را آسیاب کنید، قبل از قرار دادن آب و شکر روی حرارت آنها را خوب با هم مخلوط کنید. بعد روی حرارت قرار دهید . توجه داشته باشید که شکر آسیاب شده در آب ولرم راحت تر حل میشود تا آب جوش یا سرد !
بیشتر بخوانید:  دختری که کامل یخ زده بود به طرز شگفت انگیزی زنده شد!

پودینگ زرشک

مواد لازم:

مایه مسقطی زرشک بدون ژلاتین ½ مقدار ذکر شده

زرده تخم مرغ ۴ عدد

شکر ۱۲۰ گرم

وانیل ½ قاشق چایخوری

خامه صبحانه ۳۰۰ گرم

پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

آب سرد ۸۰ میلی لیتر

شیر ۲۵۰ میلی لیتر

رنگ خوراکی در صورت تمایل

23cf24notpvu359tytcv3vitbi 300x249 دستور تهیه انواع کیک و دسر با زرشک

طرز تهیه:

برای تهیه پودینگ زرشک، ابتدا باید به هم زدن زرده های تخم مرغ با وانیل و شکر بپردازید تا مواد پف کرده و به صورت کشدار درآیند. همچنین رنگ مواد نیز باید به کرمی تغییر پیدا کند. حال شیر را به میزانی که در بالا ذکر شد به مواد اضافه نمایید. در ادامه به پخت مسقطی زرشک براساس دستوری که قبلا در وب سایت زرسرخ ذکر شد، بپردازید. توجه کنید که باید پودر ژلاتین را از دستور حذف نمایید.

برای اینکه از قیمت زعفران سرگل آگاهی پیدا کنید میتوانید به سایت فروشگاه آذربو مراجعه فرمایید.

در اواخر پخت مایه مسقطی، مخلوط تخم مرغ را به آن اضافه نموده و به هم زدن مواد تا هنگام یک دست شدن و کمی غلیظ شدن آن ها، بپردازید. در ادامه پودر ژلاتین را درون ۸۰ میلی لیتر آب سرد ریخته و سپس آن را ذوب نمایید. حال به منظور شل شدن بافت خامه، آن را درون ظرفی مناسب ریخته و توسط یک هم زن دستی، مقداری هم بزنید. پس از مخلوط کردن ژلاتین و خامه و نیز عبور دادن آن ها از صافی، این مخلوط را به کرمی که درست کردید، بیفزایید. حال کرم را به قالب هایی که از قبل چرب نموده اید، انتقال داده و به مدت ۶ ساعت درون یخچال نگهداری نمایید. پس از گذشت این مدت زمان، پودینگ آماده شده را از قالب درآورده و به تزئین آن با پسته بپردازید.

بیشتر بخوانید:  زیباترین شهرداری‌های آلمان

طرز تهیه کوکی زرشک :

مواد مورد نیاز:

آرد سفید ۱۷۵ گرم

کره نرم ۱۱۰ گرم

بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری

شکر نصف پیمانه

وانیل مایع یک قاشق چایخوری

زرشک خشک یک چهارم پیمانه

شکلات برای تزیین

ارد و بکینگ پودر رو با هم الک کنید
توی ظرف جدا کره و وانیل و شکر رو با همزن اینقدر میزنیم تا پوک بشه و رنگش روشن بشه حدود ۵ دقیقه طول میکشه.

wecfkvervoyh45nv9t35nth 300x169 دستور تهیه انواع کیک و دسر با زرشک

بعد زرشک و مواد خشک رو در دو مرحله اضافه کنید و دستی مخلوط کنید و بعد خمیر رو روی سطح کار بزترید و با دست منسجمش کنید و کمی با وردنه صافش کنید و بزارید یخچال ۱۰ دقیقه استراحت کنه
بعد از یخچال بیرون بیارید و روی کاغذ روغنی با وردنه صاف کنید و قالب بزنید و توی سینی فر که کاغذ روغنی انداختید بزارید

توی فر ۱۷۵ درجه بزارید که از یک ربع قبل گرم شده باشه.
زمان پخت بستگی به سایز بیسکوییت ها داره بین ۸ تا ۱۲ دقیقه متغیره ولی اگه ضخامت خمیرتون بیشتره ممکنه بیشتر طول بکشه فقط خیلی حواستون باشه به شیرینی همینکه زیرش تغییر رنگ داد زود از فر دربیارید جون بیشتر بمونه زرشک ها میسوزه و سیاه میشه.

شیرینی زرشک و پسته

مواد لازم:

کره یا مارگارین ۱۵۰ گرم

پودر شکر یا شکر دانه ریز ۶۰ گرم

زرده تخم مرغ ۱ عدد

رنده پوست لیموترش یک دوم قاشق چایخوری

وانیل پودری خالص یک چهارم قاشق چایخوری

نمک  ۱ پنسه

آرد  ۲۰۰ گرم

شکلات سفید ذوب شده به مقدار لازم

پسته به مقدار لازم

زرشک به مقدار لازم

فروشگاه آذربو در فروش زعفران سوپر نگین نامدار و مشهور است.

 

طرز تهیه:

تمام مواد را به دمای محیط برسانید.

کره،شکر، زرده،رنده پوست لیموترش، وانیل و نمک را هم بزنید تا یکدست شود.(همزدن کوتاه)

آرد را افزوده با ورزی مختصر خمیر بگیرید.

یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

سپس به ضخامت ۴ میل باز کرده کاتر بزنید در سینی بچینید.

در دمای ۱۸۰ درجه بین ۱۲ الی ۱۵ دقیقه بپزید.

سپس از فر خارج کرده بعد از خنک شدن شکلات ذوب شده رویش یرزید و با زرشک و پسته تزئین کنید.

طعمی متفاوت و خوشمزه خواهید داشت.

به جای زرشک میتوانید از کرنبری استفاده کنید.

همانطور که دیدیم فواید زرشک، بسیار است و ما می‌ توانیم به راحتی از آن استفاده کنیم. اصل خاصیت زرشک، به دلیل وجود «بربرین» در این میوه پرفایده است که تأثیرات بسیار زیادی بر سلامت بدن ما دارد. اما نکته در اینجاست که اولاً باید تعادل را در استفاده از هر چیز و به کار بستن هر دستوری رعایت کرد.

دوماً اگر شرایط خاصی دارید یا سابقه بیماری خاصی دارید، باید قبل از مصرف هر غذا و دارویی (حتی طبیعی)، با پزشک خود مشورت کنید و از ایمن بودن آن برای سلامتی خود اطمینان حاصل نمایید. این تذکر در مورد تمام مواد غذایی و دارویی و روش‌های درمانی صدق می‌کند؛ حتی در مورد خواص زرشک.

مطلب پیشنهادی

فرصت شغلی در زمینه فروش لوازم خطوط معادن

شرکت جاسپر سنگ شکن: پیشرو در تأمین قطعات و لوازم معدنی شرکت جاسپر سنگ شکن …