خواص ژل آلوئه ورا + روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست

%name خواص ژل آلوئه ورا + روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست

خواص ژل آلوئه ورا

همه چیز درباره ژل آلوئه ورا

یکی از مفید ترین روش های مراقبت از پوست استفاده از ژل آلوئه ورا میباشد که خاصیت درمانی ، عکس پیری و آبرسانی خوبی و میتوند با افزایش کلاژن سازی در پوست شما را سال ها جوان تر دارد.

ژل آلوئه ورا یکی از پر مصرف ترین محصولات طبیعی و گیاهی میباشد که به صورت موضعی برای درمان مشکلات و صدمه های پوستی از جمله خورشید سوختگی ، بریدگی، سوختگی و خراش به خصوص خراش های ناشی از شیو کردن و غیره استفاده میشود.

در علم گیاه شناسی بیشتر از 420 نوع آلوئه ورا وجود دارد. آلوئه ورایی که ژل آن برای مصارف پوستی استفاده میشود ” شکیبایی زرد ” نام دارد.

برای استخراج ژل آلوئه ورا یک برگ بزرگ را  انتخاب کرده و نصف کنید سپس لبه های دندانه دارش را برش بزنید و شکیبایی کنید شیره زرد رنگ داخل برگهایش خارج شود سپس برگ ها را بشویید. به اندازه مقدار ژلی که نیاز دارید با چاقو لایه بالایی برگ را از درازا از ژل سوا کنید و سپس ژل را از لایه پایینی هم ببرید.

%name خواص ژل آلوئه ورا + روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست

فواید ژل آلوئه ورا برای پوست

فواید ژل آلوئه ورا برای پوست

ژل آلوئه ورا غنی از ویتامین E  و C و بتاکاروتن میباشد و خواص عکس پیری ، عکس التهابی و عکس میکروبی دارد و میتواند به کاهش و روشن شدن لک های پوستی کمک کند و با افزایش تولید کلاژن پوست شما را سال ها جوان تر نگه دارد.

درمان سوختگی : برای درمان سوختگی های سطحی میتوانید روزی 3 بار ، ژل آلوئه ورا را روی اقبال صدمه دیده بمالید و با گاز استریل بپوشانید. مطالعات نشان داده اند که ژل آلوئه ورا میتواند سرعت تولید سلول پوستی را به مراتب افزایش داده و  روزگار درمان سوختگی های درجه 1 یا 2 را تا 9 روز کاهش دهد.

درمان خورشید سوختگی : برای کاهش علایم قرمزی پوست ناشی از خورشید سوختگی میتوانید از ژل آلوئه ورا برای تسکین استفاده کنید.آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در آن روند بازسازی پوست را سلامت میبخشد.

درمان بریدگی های سطحی و خراش های کوچک : برای رهایی از درد و سوزش خراش های کوچک میتوانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.ژل آلوئه ورا سبب بازسازی سریعتر خراش ها میشود و از ایجاد اسکار خراش پیشگیری میکند.  برای درمان سریعتر بریدگی های سطحی میتوانید آلوئه ورا را جانشین پمادهای آنتی بیوتیک کنید و روزانه 3 بار از آن استفاده کنید.

درمان خشکی پوست : ماساژ ژل آلوئه ورا روی پوست به دلیل قدرت جذب زیادی که دارد،  به خصوص بعد از دوش کمک میکند نم پوستتان حفظ شده و پوست آبرسانی شود. ژل آلوئه ورا بدون مسدود کردن منافذ پوست را نرم و لطیف نگه میدارد. بر اساس تحقیقات انجام شده ، ژل آلوئه ورا یک ماده موثر برای سلامت آبرسانی و هیدراتاسیون پوست میباشد و در بسیاری از لوازم آرایشی بهداشتی مخصوص پوست های خشک استفاده میشود.

بیشتر بخوانید:  خواص تمشک

درمان تبخال : ژل آلوئه ورا عکس ویروس هرپس میباشد ، میتوانید روزی دو بار از آن روی تبخال بمالید تا سریعتر رفع شود.

درمان اگزما و پسوریازیس : آبرسانی آلوئه ورا به پوست سبب تسکین التهاب ،  خارش و خشکی پوست ناشی از پسوریازیس ،  اگزما و درماتیت سبورئیک میشود. برای عاقبت بهتر میتوانید روزی 2 بار آلوئه ورا را روی ناحیه مورد نظر بمالید.

درمان آکنه التهابی : خاصیت عکس التهاب آلوئه ورا کمک میکند بتوانید آکنه های التهابی مثل جوش های چرکی و ندول را سریعتر درمان کنید. روزی 3 بار با کمک یک پارچه نخی پاک مقداری ژل آلوئه ورا روی نواحی صدمه دیده بکشید. آلوئه ورا حاوی پلی ساکارید و ژیبرلین میباشد که سبب تحریک رشد سلول های جدید و التهاب و قرمزی ناشی از آکنه میشود.

مالیات و موارد منع مصرف ژل آلوئه ورا

احتمال بروز آلرژی مثل خارش و سوزش با مصرف ژل آلوئه ورا وجود دارد بنابراین اگر اولین بار میباشد که میخواهید به صورت موضعی از ژل آلوئه ورا استفاده کنید قطعا مقداری از آن را روی اقبال داخلی بازو کشیده و بعد از 20 لحظه بررسی کنید که پوستتان گرفتار التهاب و قرمزی نشده باشد.

برای درمان خراش های عمیق و سوختگی های شدید نباید از ژل آلوئه ورا استفاد کرد. تحقیقات نشان داده اند که در این گونه موارد، استفاده از آلوئه ورا توانایی بازسازی بدن را کاهش میدهد.

در صورت ایجاد عفونت روی پوست نباید از آلوئه ورا استفاده کرد، لایه محافظ آلوئه ورا روند بازسازی را مختل و عفونت را بدتر میکند.

%name خواص ژل آلوئه ورا + روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست

روش های استفاده ژل آلوئه ورا برای پوست

روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست

شما علاوه بر استفاده مستقیم ژل آلوئه ورا میتوانید از فواید این ژل به روش های دیگر استفاده کنید.

تونر پوست آلوئه ورا : از ترکیب ژل آلوئه ورا و چای سبز میتوانید به تونر پوست عالی بسازید که سبب بسته شدن منافذ ، دفع سموم و کاهش تورم و قرمزی پوست میشود. اگر پوستتان خیلی خشک میباشد میتوانید چند قطره روغن فندق هم به این تونر افزایش کنید.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خواص آروگولا

پاک کننده آرایش چشم آلوئه ورا : محصولات پاک کننده آرایشی دارای مواد شیمیایی خشن هستندکه میتواند سبب خشک شدن شدید پوست شوند. ترکیب ژل آلوئه ورا و روغن زیتون یک پاک کننده آرایش چشم فوق العاده میباشد که به آسودگی آرایش چشم و ابرو و مژه را پاک میکند.

ژل اصلاح آلوئه ورا : از ژل آلوئه ورا میتوانید به طور مستقیم به عنوان ژل اصلاح استفاده کنید. این ژل علاوه بر نرمی و لطافت پوست سبب کشته شدن باکتری ها میشود. برای عاقبت بهتر میتوانید ژل آلوئه ورا را با صابون مایع کاستیل مخلوط کنید.

اسپری نرم کننده بعد از خورشید : برای تسکین پوست بعد از خورشید گرفتگی میتوانید ترکیب ژل آلوئه ورا با کمی ویتامین E  و روغن فندق را روی پوست اسپری کرده ماساژ دهید تا جذب شود.

اسکراب روشن کننده آلوئه ورا :  برای این که پوستی روشن داشته باشید و لک های صورتتان کم رنگ شود میتوانید از اسکراب ترکیب آلوئه ورا ، شکر و آبلیمو استفاده کنید.

ترکیب دیگر برای اسکراب آلوئه ورا 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا + 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل + 1 قاشق غذا خوری شکر + 1 قاشق چایخوری عسل میباشد. از این اسکراب به مدت 3 لحظه روی پوستتان ماساژ بدهید و 20 لحظه شکیبایی کنید سپس صورت را بشویید.

شوینده روزانه آلوئه ورا : با ترکیب ژل آلوئه ورا ، روغن جوجوبا ، صابون مایع کاستیل و خاک رس آرایشی میتوانید یک شوینده ملایم روزانه برای پاکسازی پوست خود بسازید.

کرم مرطوب کننده آلوئه ورا : با ترکیب ژل آلوئه ورا ، روغن بادام ، روغن جوجوبا و عصاره مورد علاقه خود میتوانید یک لوسیون مرطوب کننده بسازید که پوست صورت را نرم و ابریشمی میکند. این لوسیون را میتوانید تا 2 ماه در یخچال نگهداری کنید.

%name خواص ژل آلوئه ورا + روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست

طرز تهیه ماسک صورت با ژل آلوئه ورا

طرز تهیه ماسک صورت آلوئه ورا

یکی از عناصر آبرسان و روشن کننده و جوان کننده و عکس عفونی کننده که میتوانید در ترکیب ماسک صورت خود استفاده کنید، ژل آلوئه ورا میباشد.

ماسک عکس آکنه آلوئه ورا : با ترکیب 1 قاشق غذاخوری  عسل و 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و خواص عکس باکتری و عکس التهابی که هر دوی آن ها دارند، آکنه صورت زودتر از بین میرود و میتوانید درد و ورم و خارش آکنه را از بین ببرید. به مدت 20 لحظه این ماسک را روی صورت قرار داده و با آب ولرم بشویید.  به جای عسل میتوانید نصف قاشق چایخوری آبلیمو به ژل آلوئه ورا افزایش کنید.

بیشتر بخوانید:  نسکافه چیست؟ خواص و مضرات نسکافه

ترکیب 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا + یک چهارم قاشق چایخوری پودر جوز هندی + چند قطره ابلیمو را میتوانید به مدت 20 لحظه روی آکنه ها بزنید و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک آبرسان آلوئه ورا : مقداری خیار رنده شده را با ژل آلوئه ورا مخلوط ک رده به مدت 20 لحظه روی صورت قرار دهید و سپس بشویید. این ماسک علاوه بر آبرسانی سبب کاهش منافذ باز پوست میشود.

ماسک از بین برنده پف و تیرگی زیر چشم آلوئه ورا : برای از بین بردن پف و تیرگی زیر چشم ترکیب آلوئه ورا ، خیار و روغن فندق را به مدت 20 لحظه روی پوست قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک روشن کننده لک های تیره آلوئه ورا: 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا + 1 قاشق چایخوری ماست + 1 قاشق چایخوری زردچوبه + 1 قاشق چایخوری آبلیمو را مخلوط نموده و به مدت 5 لحظه با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید و شکیبایی کنید 5 لحظه بماند سپس صورتان را با آب سرد بشویید. زردچوبه و لیمو هر دو خاصیت روشن کنندگی و جوان سازی پوست را دارند. ماست به لایه برداری بهتر و از بین رفتن سلولهای مرده کمک میکند.

%name خواص ژل آلوئه ورا + روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست

ماسک صورت با ژل آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا برای پوست چرب : 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا + 1 قاشق چایخوری ماست + نصف قاشق چایخوری آبلیمو را مخلوط نموده و روی صورت و گردن بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. این ماسک علاوه بر خاصیت روشن کنندگی و آبسانی به پوست ، چربی افزایش پوست را کنترل میکند و به کوچکتر شدن آشکار منافذ پوستی کمک میکند.

ماسک آلوئه ورا برای پوست احساساتی : 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا + 1 قاشق غذاخوری پوره موز + نصف قاشق چایخوری عسل را مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی پوست بگذارید و سپس با آب سرد بشویید. موز به آبرسانی و استواری بهتر پوست کمک میکند. این ماسک خواص عکس پیری ، پیشگیری از آکنه و کمرنگ کننده لک و درخشان کننده پوست را دارد.

ماسک آلوئه ورا برای پوست خشک : 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا + نصف قاشق چایخوری روغن زیتون یا روغن بادام شیرین + 1 قاشق چایخوری عسل را مخلوط کرده به مدت نیم ساعت روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این روغن ها به حفظ نم پوست کمک کرده و خواص عکس پیری و نرم کننده دارند. عسل به درخشان شدن پوست و پیشگیری از آکنه کمک میکند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

خواص کلم بوک چوی + انواع غذا با بوک چوی

بوک چوی چیست دوستی با کلم بوک چوی یا کلم چینی بوک چوی یا کلم چینی …