بهترین باغ وحش ایران کجاست؟

باغ وحش، محلی برای نگهداری انواع حیوانات اهلی و وحشی می باشد. در باغ وحش معمولا حیوانات را به صورت جفت و هر جفت را در قفس مربوط به خود قرار می دهند تا مردم بدون خطر یا آسیبی بتوانند به بازدید از آن ها بپردازند. شهر تهران نیز دارای چندین باغ وحش است که در این مطلب به معرفی بهترین باغ وحش این شهر می پردازیم.

fgkporenghtvne 54iohvyu54ihyni5u4ht5iutyi5o4uy495tui945ffemjl 300x174 بهترین باغ وحش ایران کجاست؟

بهترین باغ وحش ایران

سابقه راه اندازی اولین باغ وحش در ایران به دوران سلطنت ناصر الدین شاه قاجار باز می گردد. این باغ وحش در بخشی از قصر دوشان تپه ساخته شد و بازدید از آن، به جز زمانی که شاه برای تفریح به آنجا می رفت، برای عموم مردم آزاد بود. در این باغ وحش، مجموعه ای از شیرهای ایرانی و ببرهای مازندران نگهداری می شدند. این دو جانور اکنون نه در ایران و نه در هیچ باغ وحشی وجود ندارند.

بیشتر بخوانید:  پرطرفدارترین موزه‌های اروپا از دید توریست‌ها

این باغ وحش به مرور زمان گسترش فراوانی یافت و اکنون بهترین باغ وحش ایران می باشد که در زمینی با وسعت پنج هکتار و در جنب پارک ارم قرار دارد. مسیر بازدید از این باغ وحش به گونه ای طراحی شده است که از لحظه ورود تا زمانی که از آن خارج می شوید، بتوانید تمامی حیوانات این مجموعه را ببینید. البته همچنان بهتر است جهت اطمینان بیشتر، نقشه باغ وحش را از اطلاعات ورودی آن دریافت کنید تا فرصت بازدید از هیچ حیوانی را از دست ندهید.

این باغ وحش در کیلومتر 4 اتوبان تهران – کرج واقع شده و در نزدیکی ایستگاه متروی اکباتان قرار دارد. لازم به ذکر است که این باغ وحش، بزرگ ترین باغ وحش ایران به شمار می رود. در این باغ وحش بیش از 800 جاندار از 111 گونه مختلف در قفس های کوچک و بزرگ نگهداری می شوند که از این تعداد، حدودا 60 درصد این حیوانات بومی ایران بوده و 40 درصد باقی مانده از دیگر نقاط جهان، مخصوصا از قاره آفریقا به ایران آورده شده اند. در این باغ وحش، دو مجسمه شیر نیز قرار دارد که از باغ وحش قبلی تهران به اینجا انتقال داده شده اند.

بیشتر بخوانید:  دانستنی های فیلتر بنزین خودرو

هزینه بلیط باغ وحش ارم تهران

قیمت بلیط ورودی باغ وحش ارم تهران، در سال 1398 معادل 12 هزار تومان بوده است.

gvfgvmeroigbi ureuhgo8reyti8u4hti84whroiwlehbftwhtfhwrn 300x195 بهترین باغ وحش ایران کجاست؟

دسترسی به باغ وحش ارم تهران

آدرس باغ وحش ارم: تهران، کیلومتر 4 جاده تهران – کرج، جنب پارک ارم، باغ وحش ارم   تلفن باغ وحش ارم: 5-02144113081

یکی از ارزان ترین و آسان ترین روش های دسترسی به باغ وحش ارم، استفاده از مترو می باشد. فاصله ایستگاه مترو ارم سبز تا باغ وحش ارم، حدودا 5 دقیقه است.

ساعت بازدید از این باغ وحش از ساعت 9:30 صبح تا ساعت 19 می باشد.

در ادامه، اگر قصد بازدید از باغ وحش ارم تهران را دارید، شاید مایل باشید از پارک ارم نیز بازدید کنید. به همین دلیل لازم است از ساعت کار پارک ارم و همچنین دیگر اطلاعات  مورد نیاز برای بازدید این پارک مطلع باشید.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

مطلب پیشنهادی

فرصت شغلی در زمینه فروش لوازم خطوط معادن

شرکت جاسپر سنگ شکن: پیشرو در تأمین قطعات و لوازم معدنی شرکت جاسپر سنگ شکن …