اصول چیدمان مبلمان

 mo16078 اصول چیدمان مبلمان

اصول چیدمان مبل

در مدل های مختلفی می توان مبلمان را بچینید اما در ادامه به شما می گوییم روش اصولی چیدمان مبلمان کدام می باشد.

اتاق بدون وسایل مشابه ورقه کاغذ یا بوم سفیدی می باشد که هم می‌توان در آن منظره خوبی پدید آورد و هم یک منظره نه چندان زیبا؛ بخصوص هنگامی که روش های مختلفی برای پر کردن اتاق با مبلمان وجود دارد! نکته بینهایت مهم این می باشد که بدانید باید چیدن مبل ها را از کدام بخت اتاق و چگونه آغاز کنید. در این مطلب برخی از قوانین پایه برای چیدمان مبل، که می تواند کمک خوبی برای به سازی دکور منزل یا مکان کارتان باشد را آورده ایم.

چیدمان مبلمان اگر اصولی باشد سبب دوبرابر شدن زیبایی دکوراسیون منزل می شود، نحوه چیدمان مبلمان مهمترین نکته در دکوراسیون منزل می باشد پس سعی کنید نکات مهم و اصول چیدن مبلمان را بدانید.

در مدل های مختلفی می توان مبلمان را بچینید اما در ادامه به شما می گوییم روش اصولی چیدمان مبلمان کدام می باشد.

• همیشه بزرگترین قطعه مبلمان را اول جایگذاری کنید، مبلمان سه نفره باید روبروی نقطه کانونی دکوراسیون منزل قرار بگیرد. نقطه کانونی منزل تان را پیدا کنید و مبلمان سه نفره را روبروی آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید:  مدل روفرشی ترک

• کاربرد را مشخص کنید
در نظر بگیرید که این اتاق برای چه قصد استفاده می شود و قرار می باشد چند نفر از آن استفاده کنند. پاسخ به این سوال، نحوه چیدمان مبل ها را مشخص می کند. به عنوان مانند پاسخ به این سوال که قصد داریم در این اتاق همه اعضای خانواده مقابل یکدیگر بنشینند یا در کنار یکدیگر، نحوه چیدمان مبلمان را مشخص می کند.

• نقطه مرکزی را توصیف کنید
نقطه کانونی و مهم اتاق را شناسایی کنید. این نقطه می تواند شومینه، یک منظره، تلویزیون و… باشد، سپس بر طبق آن مبلمان چیده شود. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در اتاق تلویزیون نظاره کنید، دوری مناسب بین دستگاه و جای نشستن باید سه مساوی سایز ورقه نمایش باشد. به طور مانند، اگر تلویزیون شما 40 اینچی می باشد باید 120اینچ (حدود 3 متر) دوری تلویزیون تا مکان نشستن شما باشد.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین مدل دستگیره در

• اولویت ها را شناسایی کنید
دوری بین مبل ها نباید زیاد باشد، هر مبل باید با دوری کمی کنار دیگری قرار بگیرد زیرا اگر دوری بین مبل ها زیاد باشد مهمانان نمیتوانند به خوبی با هم ارتباط پایدار کنند و گفتگوی اخلاص‌آمیز ای نخواهند داشت.

• باهم‌قرین‌شدن را حفظ کنید
چیدمان متقارن برای اتاق های قانونی بینهایت خوب می باشد و چیدمان غیر متقارن حس غیر قانونی تری به اتاق می دهد. با توجه به کاربرد اتاق تان می توانید مبل های تان را متقارن یا غیر متقارن بچینید.

• تنوع را رعایت کنید
اندازه مبلمان در سراسر اتاق باید گوناگون باشد. با قرار دادن یک مبل بزرگ یا بلند در یک جهت و قرار دادن یک مبل با قد و اندازه مشابه در جهت دیگر فضا را برای چیدمان مبل های دیگر آماده کنید. البته می توانید از یک تاثیر هنری برای نمایش این تعادل در سمت دیگر اتاق نیز استفاده کنید و تاحد امکان از قرار دادن دو مبل هم اندازه در کنار یکدیگر خودداری کنید.

• مخالفت را به نمایش بگذارید
خطوط منحنی و صاف را با هم ترکیب کنید. اگر مبلمان تان مدرن و خطی می باشد آن را به دور یک میز گرد قرار دهید. اگر مبلمان تان شکل منحنی دارد آن را با یک تکه زاویه دار هماهنگ کنید.

بیشتر بخوانید:  طرح های شیک درب آکاردئونی

همه مبل ها را کنار یک دیوار به صف نچینید، مبلمان منزل بهتر می باشد به شکل گرد چیده شوند طوری که مهمانان همدیگر را به خوبی ببینند و بتوانند بهتر ارتباط پایدار کنند.

• سهولت استفاده را فراموش نکنید
میز عسلی را باید در حدود 35 تا 45 سانتی متری مبل قرار دهید تا فضای کافی برای قراردادن پاها باقی بماند. درباره میز ناهارخوری نیز باید دست‌کم 120 سانتی متر بین هر لبه میز و نزدیک ترین دیوار یا دیگر قطعات مبلمان منزل دوری باشد. اگر رفت و آمد از پشت نیمکت ها انجام نمی گیرد این دوری میز تا 90 سانتی متر نیز کفایت می کند.

arrangement1 furniture1 اصول چیدمان مبلمان

طرز چیدن مبل

arrangement1 furniture2 اصول چیدمان مبلمان

چیدن مبلمان

arrangement1 furniture3 اصول چیدمان مبلمان

طرز چیدمان مبل

arrangement1 furniture4 اصول چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان منزل

arrangement1 furniture5 اصول چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان

arrangement1 furniture6 اصول چیدمان مبلمان

طریقه چیدن مبل

arrangement1 furniture7 اصول چیدمان مبلمان

روش چیدمان مبل

arrangement1 furniture8 اصول چیدمان مبلمان

چیدمان مبل

arrangement1 furniture9 اصول چیدمان مبلمان

اصول چیدمان مبل

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

تصاویری از شیک ترین رادیاتور تزئینی

رادیاتورهای تزیینی مدل رادیاتور تزئینی یکی از گزینه های سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد. امروزه رادیاتورها …