آشنایی با پنجره UPVC و ویژگی های پنجره UPVC

%name آشنایی با پنجره UPVC و ویژگی های پنجره UPVC

پنجره UPVC چیست

مزایا و معایب استفاده از پنجره upvc

پنجره های دوجداره یا UPVC علاوه بر زیبا بودن عایق حرارت و صدا هستند و مقاومت ماندگاری خیلی بالایی دارند.

پنجره های UPVC  یا پنجره های دوجداره برای اولین بار در سال 1960 در اروپا تولید شدند و اولین واحد تولید آن در ایران در اواخر دهه 50 راه اندازی شد. پنجره UPVC به دلیل سبک بودن پروفیل و پیشگیری از هدر رفتن گرما در اروپا معروفیت خیلی زیادی پیدا کرد و 75 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داد.

یک پنجره UPVC استاندارد باید آزمایش های گوناگونی را پشت سر بگذارد ولی متاسفانه تولیدی هایی هستند که این پروفیل ها را با کیفیت نامطلوب و ارزش پایین تر به بازار عرضه میکنند که مسلما طول سن کمتری داشته و سبب هدر رفتن انرژی ، روزگار و هزینه خواهند شد.

عملکرد عالی و ماندگاری بالا پننجره UPVC تغییرناپذیر شده می باشد به خصوص این که نیاز به اقدام خاصی برای نگهداری ندارد و در سخت ترین شرایط جوی و تغییرات شدید آب و هوایی ماندگار می باشد.  پیچ نمیخورد ، فرسوده نمیشود و زنگ نمیزند.

%name آشنایی با پنجره UPVC و ویژگی های پنجره UPVC

در و پنجره UPVC

پنجره UPVC چیست ؟

اصطلاح UPVC مخفف کلمه انگلیسی Unplasticized PolyVinyl Chloride می باشد به معنی حالت سخت شده یا غیر پلاستیکی شده پلی وینیل کلراید می باشد. حدود 85 درصد ترکیب پروفیل یا چارچوب پنجره UPVC از این ماده تشکیل شده .

کلر استفاده شده در ترکیب چارچوب پنجره ها از نمک بدست می آید و اتیلن آن از نفت خام سپس از راه پلیمریزاسیون کلر، اتیلن و وینیل کلراید با هم ترکیب شده و PVC   یا پلی وینیل کلراید بدست می آید که ماده ای پلاستیکی و ارتجاعی می باشد و در بسیاری از صنایع مشابه لوله کشی  دندانپزشکی استفاده میشود.

برای ساخت چارچوب پنجره های UPVC با افزودن ترکیباتی این ماده را بهینه و پایدار میکنند تا در مقابل گرما، نور و اکسیژن، مقاوم شود.

بیشتر بخوانید:  مدل مبل و صندلی برای رستوران ها

برای تولید پنجره های یو پی او سی میتوان از مواد خام یا بازیافتی استفاده کرد ولی به هر حال باید تستهای لازم را از سر بگذرانند از جمله :

شرایط تولید و شکل ظاهری

مقاوم بودن در مساوی ضربه

مقاوم بودن در مساوی گرما

تست جرم در واحد طول

مقدار برگشت حرارتی

آزمایش کجی ، ابعاد و هندسه پروفیل

آزمایش جوش

%name آشنایی با پنجره UPVC و ویژگی های پنجره UPVC

برای تولید پنجره های یو پی او سی میتوان از مواد خام یا بازیافتی استفاده کرد

ویژگی های پنجره UPVC

پنجره های UPVC خام سفید رنگ هستند ولی شایستگی رنگ شدن خوبی دارند و میتوانید مطابق سلیقه خود رنگ آن ها را تبدیل دهید. از نظر ظاهری هم سطوح صاف پروفیل این پنجره ها ظاهری پاکیزه و زیبا برای منزل شما به ارمغان می آورد.

ویژگی های یک محصول خاص و به صرفه بودن ارزش در مقابل کیفیت اولین گزینه ای می باشد که هنگام خرید مد نظر قرار میگیرد. در ادامه شما را با ویژگی های خصوصی پنجره های UPVC   آشنا میکنیم.

بهداشت و سلامت : عدم ترکیب این پروفیل با اکسیژن این محصول را تبدیل به وسیله ای بی خطر و بهداشتی برای سلامت انسان نموده می باشد.

خلاف آب بودن : پنجره UPVC کاملا خلاف آب می باشد و نم برنداشته و زنگ نمیزند و جوشکاری و درز گیری دقیق آن جلوگیر از نفوذ آب به داخل میشود.

عایق حرارتی و صوتی : احتمالا بتوان گفت مهم ترین ویژگی پنجره UPVC  که افراد را ترغیب به خرید آن میکند خصلت عایق بودن صدا و حرارت می باشد که مصرف انرژی و آسایش را تا حد بالایی بهینه میکند.

%name آشنایی با پنجره UPVC و ویژگی های پنجره UPVC

ویژگی های پنجره UPVC

سازش با محیط زیست : پنجره UPVC بدون سرب و قابل بازیافت می باشد و چرخه تولید آن مواد زائدی را داخل طبیعت نمیکند.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی برای بازسازی اتاق خواب

خلاف سرقت : مکانیسم قفل چند  نقطه ای این پنجره ها از نظر امنیت شما را مطمئن  میکند.

خلاف آتش : غلظت بالای کلر و ترکیبات خلاف اشتعال سبب مقاومت بالای این پنجره ها در مساوی آتش شده می باشد.

فرق پنجره UPVC  و پنجره PVC

پروفیل های پی او سی ( به انگلیسی : Poly vinyl chloride ) یا به اختصار PVC نوعی پلیمر شبیه پلاستیک می باشد که بیشتر در تولید لوله های ساختمانی استفاده میشود. پروفیل های ساخته شده از پی او سی به آسودگی برش داده شده و جانشین مناسبی برای پروفیل های فلزی هستند. این پلیمر تحمل فشار بالایی داشته و انعطاف پذیر می باشد و گرفتار شکست نمیشود. شکل پذیری آسودگی دارد ، سطح سیقلی و براق و مقاومت در مساوی آتش سوزی از ویژگی های مثبت آن می باشد.

فرق پنجره UPVC  و پنجره PVC  در پروفیل آن هاست. پنجره های دوجداره یو پی او سی فن‌آوری پیشرفته تری نسبت به درب و پنجره پی او سی دارند.

پروفیل پی او سی که برای ساخت پنجره دوجداره استفاده میشود در مساوی نورخورشید و اشعه ماورابنفش گرفتار تبدیل رنگ میشوند که در دکوراسیون نمای ساختمان تاثیر ناخوشایندی خواهد داشت. احتمالا به همین  دلیل می باشد که استفاده از پنجره های یو پی او سی جانشین آن ها شده می باشد.

در واقع UPVC نسل جدید پی او سی محسوب میشود که با افزوده شدن یکسری مواد در سمت بهینه شدن ومقاوم تر شدن آن ساخته شده می باشد.

%name آشنایی با پنجره UPVC و ویژگی های پنجره UPVC

مزایای استفاده از در و پنجره UPVC

مزایای پنجره UPVC

کم‌قیمت بودن : پنجره UPVC از آلومینیوم و چوب کم‌قیمت تر می باشد.

نیاز به نگهداری کمی دارد: نیازی نیست چند بار در سال پاکیزه شوند و سال ها بدون  صدمه دیدگی باقی  میمانند.

بیشتر بخوانید:  مدل آینه کنسول اسپرت

سن طولانی : سن پروفیل UPVC حدود 25 سال می باشد و کیفیتشان در این مدت تغییری نمیکند.

مقاومت : بزرگترین مشکل قاب پنجره های چوبی تورم در مساوی نم هواست ولی پنجره های UPVC در مساوی باد، باران، زنگ زدگی ، پوسیدگی و فرسایش شیمیایی مقاومند.

عایق صدا و الکتریسیته : پنجره های UPVC نویز بیرون از منزل را تا 70 درصد کاهش میدهد ودر صورت برخورد برق یا صاعقه آن را ردشدن نمیدهد.

عایق در مساوی نفوذ گرد و گردوخاک :  پنجره ها با استفاده از دو تا سه نوار آب بندی در اقبال شیشه بازشو و طرح‌ریزی ویژه جلوگیر از هر گونه ورود گرد و گردوخاک به منزل می شوند.

معایب پنجره UPVC

در صورتی که پروفیل پنجره از مواد زاید و بازیافتی پی او سی تهیه شده باشد و مراحل استاندارد را طی نکرده باشد به مرور روزگار گرفتار شکستگی و تبدیل رنگ خواهد شد.

درب و پنجره UPVC را نباید در مراکز آزمایشگاهی و یا مکان هایی که با مواد شیمیایی و حرراتی سر و  کار دارند مثل کوره ها بکار برد.

استفاده از مواد سفید کننده مشابه وایتکس برروی پروفیل سبب فعل و انفعالات خطرناک شیمیایی خواهد شد که سمی بوده برای سلامت انسان مضر می باشد.

در مناطقی که فرق دمای هوا خیلی زیاد و به اندازه 50 درجه هست باید از انواع خاص پنجره UPVC استفاده کرد.

در و پنجره UPVC دست دوم تنها جنبه ضایعات پلاستیک را دارند و قابل استفاده مجدد برای پنجره سازی نیستند.

قبل از نصب قطعا باید از فریم استوار در مکان استفاده کرد.

عایق بندی کاملی که در و پنجره های UPVC برای ساختمان ایجاد میکنند سبب میشود نتوان از منابع گرمایشی مثل بخاری و شومینه که نیاز به جریان هوا دارند استفاده کرد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

تصاویری از شیک ترین رادیاتور تزئینی

رادیاتورهای تزیینی مدل رادیاتور تزئینی یکی از گزینه های سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد. امروزه رادیاتورها …